AVRów USBTiny mkII

Ten:

Zamówiłem ok. 2 tygodnie temu no i właśnie do mnie dotarł. Na prawdę fajne maleństwo - programuje prawie wszystkie możliwe AVRy (oprócz tych, które da się programować tylko przez DebugWire). Jest niesamowicie szybki w porównaniu ze starym dobrym STK200 (na LPT) i nawet szybszy od USB'owego klona STK500v2 (prod. SIBIT, z FT232).

Oczywiście obsługuje go normalne AVR Studio i programator udaje skutecznie atmelowy AVRISP mkII.

Pierwsze wyniki (dla zegara ISP 2MHz, można ustawić max. 8MHz): Odczytanie całego Flasha z ATmega128: 4,29s Zaprogramowanie całego Flasha ATmega128 (szumem losowym, po uprzednim skasowaniu): 4,93s Weryfikacja: 2,32s (w gruncie rzeczy dziwne że szybciej niż odczytanie)

Jestem pod wrażeniem. :-) Jedyna wada to brak obudowy programatora, może coś uda mi się wystrugać z naszych rodzimych Maszczyków/Kradexów. Cała przyjemność kosztowała razem z przesyłką 33 USD (przez PayPal).

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

A masz w planach zrobienie ISPPROG'a na USB? ;-) Tylko zastanawiam się, czy samodzielne majstrowanie nie wyjdzie dwa razy drożej jak te $33.

Reply to
Filip Ozimek

W dniu 10-03-25 23:37, Adam Dybkowski pisze:

Skrupulatni celnicy z pomoca przelicznikow USD->EUR z kosmosu przyczepili sie, czy sie udalo? No i gdzie dokladnie kupowales, jakis link jesli mozna ;)

Reply to
Butek

W dniu 2010-03-25 23:59, Filip Ozimek pisze:

Nie, osobiście używam teraz AVR Studio. Ale kod źródłowy jest ogólnie dostępny na SourceForge i zapraszam wszystkich chętnych do podsyłania (do mnie mailem) poprawek i nowych ficzerów.

A no właśnie. Z jednej strony ja się nie narobiłem, z drugiej kasę dostał gostek po drugiej stronie oceanu. Czyli korzyść obopólna.

Kupowałem tu:

Co ciekawe, można ściągnąć do niego cały firmware, w tym framework USB (dla AVRów z USB) radzący sobie z wieloma innymi rzeczami oprócz udawania AVRISP mkII - nazywa się LUFA:

Adam Dybkowski

W dniu 2010-03-26 00:06, Butek pisze:

Nic nie musiałem dopłacać, przesyłka pocztą USPS doszła prosto do domu. A na zielonej deklaracji było zaznaczone GIFT i wartość $10.

Zresztą gdyby polscy celnicy do tych moich $33 dowalili jeszcze standardowo ok. 30% (cło podatki itd) to też bym nie płakał specjalnie.

BTW: W zestawie z programatorem dostałem też 6-pinowy kabelek (po obu stronach wtyczka żeńska). Ale w programowanych płytkach mam inne złącza więc i tak podłączyłem się na razie oddzielnymi pojedynczymi przewodami "testowymi".

Reply to
Adam Dybkowski

a jeśli można zapytać to jak skontaktować się z gościem? może więcej by było chętnych na ten programatorek...

Reply to
identifikator: 20040501

Autor listu na który odpowiadam to Adam Dybkowski :

Z podobnych drobiazgów, wpadłem wczoraj na coś takiego :

firmware zmienia to w ISP/JTAG/oscyloskop/IIC/bitbang...

Sławek (ale mój wybór padł i tak na usbasp :)

Reply to
Sławomir Szczyrba

tlight9 [at] cox [dot] net

Ale w gruncie rzeczy to może dać zarobić Polakom na miejscu? Firmware jest dostępny, schemat też. Kto się podejmie zrobienia płytek (2-stronne, z metalizacją) i polutowania całości? Jeżeli wyjdzie nawet tyle samo (28 USD) to przesyłka w ramach Polski będzie tańsza.

Reply to
Adam Dybkowski

W dniu 2010-03-26 17:47, Sławomir Szczyrba pisze:

Jest gdzieś wersja tej strony w bardziej ludzkim języku? Na jakim to procku śmiga? [bo jeżeli bez sprzętowego USB ew. oddzielnego scalaka do USB to raczej marne będzie miało transfery - a to ważne gdy chcesz przez JTAGa zaprogramować np. dużego NAND Flasha]

Reply to
Adam Dybkowski

Ja właśnie od dawna chciałem coś takiego wyrzeźbić!! USB->AVR(programowanie) / ISP (uniwersalne) / UART / I2C / 1wire itp itd ;)... Tyle tylko, że z jakimś FT2xx i bez podmiany firmware'u co chwilę ;)... Bo to trochę upierdliwe... programujemy urządzenie i do "debugowania" wykorzystujemy jakiś interfejs i de facto prgramator "fleszujemy" 2x częściej niż urządzenie ;););)... No ale to ma jedną zaletę - jest gotowe ;)... niestety, transfery będą kiepskie:

Konop

A czy avrdude daje z tym radę? Bo używanie narzędzi GUI to jakaś pomyłka przy programowaniu w moim przypadku.

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2010-03-27 14:07, Konop pisze:

No to lepiej wziąć jakiegoś AVRa ze sprzętowym USB. A bez problemu można "udawać" FT232 albo chociażby zrobić klasę USB HID i specjalne sterowniki nie będą wymagane. Wszystko jest już gotowe w projekcie "LUFA":

A no właśnie. A z USB'owym AVR'em byłoby dużo lepiej.

Reply to
Adam Dybkowski

Jeżeli avrdude obsługuje standardowy AVRISP mkII to nie będzie problemu. A obsługuje.

Reply to
Adam Dybkowski

Narzedzia obslugiwe przez AVR Studio (nie wiem czy wszystkie, nie sprawdzalem) mozna uzywac z lini polecen, w helpie jest opis np. STK500.exe command line software.

Tomek

Reply to
Tom

W dniu 2010-03-28 04:14, Tom pisze:

Heh, no chyba że ktoś ma Linuxa. Wtedy avrdude się przyda.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski nie tuman, nie da się wytępić!

Niestety...

atmega8 Wersję na sprzętowym USB też gdzieś widziałem, ale nawet nie próbowałem zapamiętać - potrzebowałem jakieś maleństwo do programowania małych kostek via ISP, bo mój avrbox odmówił nagle współpracy z atmelkami napędzanymi zegarem 1MHz :/ A toto można zmontować niemal 'na kolanie' :)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

W dniu 2010-03-29 15:28, Sławomir Szczyrba pisze:

Zamiast ATmega8 można wziąć ATmega8U2 i mamy sprzętowe USB. :)

Reply to
Adam Dybkowski

Ave Adam Dybkowski!

Żeby wziąć, trzeba mieć :) A 'stare' 8-elki mi się marnowały w pudełeczku. Swoją drogą bez problemu pociągnęła 12MHz, nawet na 3v3...

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Hello, raf.

Uznałem że lepiej będzie zmontować usbasp, niż instalować windę tylko dla AVR Studio :)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba