Stabilność AVRów

Witam!!

Zrobiłem takie urządzenie na AVRkach... powiedzmy, że jest to zegarek... w każdym bądź razie, normalnie działa jako zegarek... jednak, jak go podłączyłem na pewien dłuższy czas, to się okazało, że po kilku godzinach coś było skaszanione... na wyświetlaczu albo jakieś paskudztwa latały, albo zegarek stał w miejscu, albo procek był ewidentnie po resecie. W sumie wszystko działa dobrze - nie ma takiej funkcji, która by ten program zawieszała... . Ale przy dłuższym działaniu coś się kopie... być może gdy przerwanie nadchodzi w nieodpowiednim momencie, to coś sypie... ale być może to coś innego... jest jakaś reguła, co należy zrobić, aby program działał stabilnie, się nie wieszał i nie wykrzaczał??... Dodam, że piszę go w Bascomie, więc nie mam nad nim pełnej kontroli. Watchdoga nie używam, ale pomógłbymi on tyle, że by resetował proca jakby co... a zegarek, który co pare godzin traci swoje ustawienie raczej zbyt mądrym pomysłem nie jest... nie uważacie?? :P... wiem, że pytanie jest cholernie ogólne, ale może są jakieś tricki, o któych nie wiem... będę wdzięczny za wszelkie porady....

Reply to
Konop

po tym opisie nikt nie wie i nie powie ci gdzie jest blad. ja bym jednak opstawal przy zakims zakloceniu. Filtracje zasialnia masz? Blisko procka kondenstaor 100n masz? co z nozka reset? Ja bym wstawil RCT (PCF8583) i watchdoga uaktywnil na wszelki SK.

Użytkownik "Konop" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:cbka38$as4$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Reply to
SK

Wiem, że nikt nie wie, gdzie jest błąd... ale musiałbym wszystkim to urządzenie wysłać chyba, żeby ktoś mi powiedział :)... więc się pytam, gdzie MOŻE być błąd i co powinienem sprawdzić. Filtracje zasilania mam - jest elektrolit i MKT przed i za stabilizatorem... 100nF nie ma w pobliżu procka... :/... nóżka resetu wisi w powietrzu... procek to ATmega8535L, ma włączony BOD na 2,7V (podtrzymujące zasilanie bateryjne). Watchdoga włącze, ale to, że program się zresetuje nie rozwiązuje mojego problemu :)... A nie chcę rozbudowywaćźle działającego programu, bo na dotychczasowe błędy zaczną się nakładać ewentualne nowe i wtedy już się w tym nie połapię. Czy piny portów pozostające niepodłączone i w stanie HiZ (choć program z nich nie korzysta) mogą źle wpływać na pracę procesora??...

Reply to
Konop

Dnia sob 26. czerwca 2004 23:36 Konop napisał(a):

Pierwszy podstawowy błąd. A nawet dwa.

I drugi. Nigdy nie zostawiaj nóg wiszących w powietrzu. A po drodze całe mnóstwo szczegółów: jakieś 230V w pobliżu, przełączanie indukcyjności, dobór zasilania - a może trochę za mała obciążalność, grzanie się układu itd., itp.

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz

i dziwisz sie, ze sie wiesza majac takie cos?

Reply to
Michal Baszynski .

Czyli co mam zrobić?? Dodać kondzioł 100nF jaknajbliżej procka (teraz jest kilka cm) i podłączyć nóżkę resetu do VCC??

Wiesz... 230VAC w pobliżu się znajdzie, indukcyjności póki co brak, zasilanie raczej nie, bo układ ma też 12V na pokładzie, więc nawet jak napięcie siądzie baaardzo, to i tak 5V będzie w miarę stabilne (poza tym BOD jest, a proc się nie resetuje a zawiesza). A te nogi nie podłączone - po prostu podciągnąć je do plusa zasilania??... Co z nogami przetwornika ADC (wykorzystuje 1 kanał, 7 jest niepodłączonych)??

Reply to
Konop
[...]
[...] COOOOOOOOOOOOOOO!!!!!?????? w powietrzu - a wiesz co jest w powietrzu? TB
Reply to
Tomasz Bednarz

Chyba nie ma sygnałów elektrycznych o poziomach takich, jak poziomy resetu?? :>... Poza tym - napisałem, że procek czasem się resetuje, a czasem głupieje. Czy niepodpięty reset może spowodować zgłupienie procesora, czy tylko jego zresetowanie?? :>... .

Reply to
Konop