ATtiny13A i I2C

W jednym urządziu robiłem na Attiny I2C sniffer. Czyli odbierał I2C i przekazywał po serialu odebrane dane. Więc mastera chyba też powinno się dać zrobić.

Reply to
sundayman
Reply to
Sylwester Łazar

W dniu 2014-03-26 17:07, Akond ze skwak pisze:

Patrz u źródeł.

Atmel AVR156: TWI Master Bit Bang Driver (file size: 126KB, 4 pages, revision A, updated: 07/2012)

This application note describes a Two-wire Interface (TWI) master implementation, in the form of a full-featured driver. Many chips feature a hardware TWI module; others have Universal Serial Interface (USI), which can be used in TWI mode. This application note discusses the TWI master driver for devices without any of these hardware modules. This driver provides interfaces to read/write to a TWI slave.

TWI to Atmelowska nazwa I2C

Ja, o ile pamiętam, lata temu używałem I2C Master autorstwa Petera Fleury'ego

Michał Lankosz
Reply to
Akond ze skwak

W dniu 2014-03-27 17:47, Akond ze skwak pisze:

Czy ja gdzieś napisałem, że posiada TWI lub USI? Czy w nocie napisano gdzieś, że posiada?

W nocie Atmela napisano, że kod C zajmuje 713 bajtów. Czytanie czujnika i obsługa beepera powinna zająć bardzo niewiele. Wraz z kodem startowym powinno się zmieścić. Zawsze można obciąć ten kod od I2c i na przykład pozbyć się funkcji odczytu i zapisu ciągu danych, a w programie głównym wywoływać funkcje wysyłania i odbioru pojedynczych bajtów, o ile z czujnika odczytujesz stałą liczbę danych. Napisz swój program i sprawdź ile zajmuje kod wynikowy. Pomyśl też o pewnym zapasie - a nóż coś trzeba będzie dodać. Swego czasu na AT90S1200 implementowałem prosty I2C w ASM i było jeszcze mnóstwo miejsca na resztę. Obecnie wybór jest ogromny. Są ATtiny ośmionóżkowe z większym flashem, ale na moje oko ten ATtiny13 powinien starczyć. W razie czego kupisz większy.

Reply to
Michał Lankosz

Musi być tiny13? Są inne tiny w tej samej obudowie, które mają TWI (czy USI nie wiem, częściej używałem TWI i nie zwracałem uwagi na USI).

Reply to
Adam Wysocki

W dniu 2014-03-27 17:47, Akond ze skwak pisze:

To wskocz piętro wyżej na ATtiny25/45/85. Będziesz miał wszystkiego więcej i wsparcie dla TWI. Fakt, procentowo również więcej kosztuje, ale nie jest to chyba aż taka wielka różnica.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz
Reply to
Akond ze skwak

Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5335393d$0$2361$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Jestem po lekturze specyfikacji Attiny85 i testach. Jest tam USI = rejestr przesuwny + licznik i nic więcej. Od USI do TWI jeszcze daleka droga. Większość trzeba zrobić programowo.

Jeżeli obsuga TWI w ATtiny13 czysto programowo zajmuje mniej niż 500B to wsparcie w w postaci USI na którym oszczędzę 100B to żadna radocha.

Oczywiście duży plus dla ATtiny85 w stosunku do 13-stki to 8 razy większa pamięć RAM. Tu już można poszaleć.

AZS

Reply to
Akond ze skwak