Atmega16 pech, zepsuta seria czy coś źle konfiguruje?

Użytkownik "ToTylkoJa" snipped-for-privacy@bez.tego.interia.pl> napisał w wiadomości news:f3um42$m3b$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Wyłącz JTAG

Reply to
krecio

Zapewne włączona jest obsługa JTAG

Paweł

Reply to
Paweł

a) prosimy nie nadawać z przyszłości b) nota katalogowa strona 260 bit 6 "Fuse High Byte" nazwany JTAGEN, zero oznacza zaprogramowany bit, czyli włączony JTAG.

Michał

Witam Właśnie świeżo nabyłem 2 szt. Atmega 16 które chyba są od początku wadliwe. Zaczęło się od tego że nie mogłem napisać niczego na wyświetlaczu LCD dołączonym do portu "C". Uznałem że to pewnie jakaś wada BASCOM-AVR w którym na szybko chciałem przetestować wyświetlacz. No to napisałem prostą pętle która w kółko inkrementuje port "C" a ja będę patrzył jak mrugają diody LED. I znowu porażka. A dokładniej to wszystko wskazuje że w obu Atmelach wyprowadzenia portu "C" od 2-5 (portc.2-portc.5) Mają stałe 5 V. Zmieniają się tylko piny 0,1 potem przerwa i 6 oraz 7. Do tej pory bawiłem się zwykłymi '51 i może czegoś nie zrozumiałem w konfiguracji atmelowych "bezpieczników" (fuse). Ale z tego co zrozumiałem to tam wybiera się rodzaj zegara, czas trwania wewnętrznego resetu i blokuje watchdoga. Nie ma nic o blokowaniu portu "C". To co, możliwe że producent wypuszcza wadliwe scalaki i to dwa naraz w jednej "lasce".

pozdrawiam MArek

Reply to
ToTylkoJa
[ciach]

Dobrodzieju ale który to bit /bity / fusy ??

MArek

Reply to
ToTylkoJa

To kiepskie tłumaczenie ale to nie moja wina tylko ustawienia strefy czasowej na Europa/Warszawa (+2h) a nie na lokalną. Ale już chyba to zrozumiałem i się poprawiam

No i tak robiłem. Znowu kiepskie tłumaczenie ale w programie trzeba było zakreślić 'fistaszek' w opcji JTAGEN. Dla mnie do tej pory zakreślenie oznaczało zezwolenia a brak zakreślenia zabronienie ale widać autor uznał odwrotnie.

Tak czy inaczej dzieki za pomoc bo pomogło jak ręką odjął :-)

uradowany MArek

Reply to
ToTylkoJa

Dnia Sun, 03 Jun 2007 19:00:10 +0000, ToTylkoJa napisał(a):

Nie jesteś ani pierwszy ani zapewne nie ostatni, który się na tym wyłożył :)

Reply to
badworm