AT89S8252

Witam, mam dosc ciekawy klopot. Zrobilem sobie uklad licznika kilometrow i predkosci + kilka innych bajerow na 89S8252 i LCD z KS108. Klopot objawia sie czasami, a mianowicie gdy krece rozrusznikiem uklad czasami sie zawiesza. Podlaczenie jest takie ze +12 i GND podlaczone sa do stabilizatora natomiast

+IGN z samochodu do dzielnika i dalej do EX0 na 8252. IGN budzi uklad z power down. Oto sytuacja: Uklad podlaczony do instalacji i w trybie power down, Przekrecam kluczyk na ON, uklad inicjuje sie i wybudza poprawnie co widac na ekranie Krece rozrusznikiem, ekran gasnie, podobnie jak i radio i inny osprzet pewnie jest odlaczane na czas rozruchu albo obciazenie od rozrusznika jest spore. Po odpaleniu silnika uklad juz sie nie budzi, musze nacisnac reset.(czasami sie budzi czasami nie)

Zmontowany mam ukladzik reset on power on, kondensator i rezystor kondensator dalem 470uF co daje mi opoznienie startu od wlaczenia zasilania ok. 3sek. nim uklad wystartuje W domowych warunkach gdy wyciagam i wkladam mu zasilanie w odstepach ok. 1 sek po czym zostawiam na chwile wlaczone inicjuje sie poprawnie. Generalnie katowanie w domu na zasilaczu dziala ok.

Reply to
angel

Podłącz zasilanie całego układu przez diodę i za diodą daj dość spory elektrolit. Dioda po to, żeby rozrusznik nie rozładowywał elektrolita podczas rozruchu. Wartość elektrolita taka, żeby energii starczyło na czas rozruchu.

Najgosze ze jest to ciezko ustalic bo musi byc kilka godzin przerwy miedzy odpaleniami zeby wystapilo, wezme voltomierz i po nocy w czasie rozruchu rano zmierze napiecie na wejsciu... moze skacze powyzej 20V i zwyczajnie prad plynie przez zenera i rezystor przez ten okres czasu.

Reply to
angel