Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?

W zeszłym tygodniu zakupiłem wysyłkowo zasilacz samochodowy do eeepc

1000 12V(samochodowe)/12V(pewnie stałe) ale zdaje mi się że w firmie bałagan i przesyłki nie otrzymam przed wyjazdem na który planowałem zabrać netbooka. Tak sobie myślę, czy nie dorobić po prostu kabla żeby móc podładować akumulator w komputerze na postoju? Akumulator w netbooku ma 7,3V więc dla układu ładowania 11,5V czy 12,5V nie powinno robić różnicy. Co do podłączenia w czasie jazdy mam obiekcje.
Reply to
Padre

Użytkownik "Padre" snipped-for-privacy@no.net napisał w wiadomości news:jq0if1$oht$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

W czasie jazdy masz 14..14,5 więc dorzuć 3-4 diody w szereg i gitara :)

Reply to
Irokez

W dniu 2012-05-28 21:21, Irokez pisze:

3A więc dla zrzucenia 2V trzeba 6W wypuścić w powietrze, trochę dużo żeby coś na poczekaniu sklecić bez obudowy.
Reply to
Padre

Użytkownik "Padre" snipped-for-privacy@no.net napisał w wiadomości news:jq0m52$2vb$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Mierzyłeś? Czy tyle pisze max na zasilaczu? Bo jak tak, to no cóż... albo zasilacz tego eeeee se da rady, albo step-down.

Reply to
Irokez

W dniu 2012-05-28 21:05, Padre pisze:

A ty myslisz ze stabilizator w tym eepc to jaka ma toleracje napiec?

Pewnie i jak mu zpoadasz 16-19V to nie zrobi mu roznicy bo wiekszosc stabilizatorow stosowanych w PC ma dosyc duzy zakres napiec wejsciowych. To nie laboratorium a chinski skladak.

Reply to
JurekD

To ten eeeeeeee jest taki czuły? Mój netbook trawi wsio od 12 do 19V.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Bałnbym się zadać mu cokolwiek powyżej 16V.

JurekD

To do wersji 12xx. Wersie 90x i 10xx mają zasilacze 12V.

W dniu 2012-05-28 22:37, JurekD pisze:

Kondensatory wejściowe zapewne elektrolity na 16V, wiec pracować w sposób ciągły mogą do jakiś 13V. Zastanowił bym się, szczególnie, że widziałem już chińskie przetwornice 8-40V z kondensatorem 25V.

Pozdrawiam, AWa.

Reply to
Andrzej W.

Am 29.05.2012 03:22, schrieb RoMan Mandziejewicz:

Ale w środku jest przecież to samo. Akumulator można wymienić. Tak samo jest w moim Medionowym netbooku. W oryginale jest akumulator dwuogniwowy, ale możesz też wsadzić większy. Wtedy na 12V co prawda chodzi, ale nie ładuje. Na 19V chodzi i ładuje.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
[...]

A skąd ta pewność? I nic nie zmienia - pytanie było o podłączenie do samochodowej instalacji "12V" - ja bym podłączał bez żenady - wiecej niż 16V raczej nie wystapi.

To o niczym nie świadczy. Od czasu, gdy wszystko projektują księgowi, można się spodziewać na wejściu kondensatorów na 16V.