32kB SRAM z zatrzaskiem

Witam!

Kiedyś pytałem o coś podobnego, ale nieco zmieniły się warunki.

Czy ktoś widział popularną pamieć SRAM która zawiera wewnętrzny zatrzask ? Konkretnie chodzi mi o to, aby było około 32kB RAMu i sterowanie za pomocą max. 16 lini IO. W aplikacji jaką robię nie musi być w ogóle brana pod uwagę prędkośc (cykle zapisu/odczytu co około 1ms, mogę "ręcznie" sterować liniami IO). W ostatecności wezmę 62256+zatrzask, ale wolałbym jednak bez zatrzasku który komplikuje mi płytkę. Najlepiej DIP lub rzadki SMD.

Pamięci cache z płyt 486 odpadają bo niestety muszę mieć produkt "do kupienia" w sklepie.

Reply to
Sebastian Bialy

Wiem, po prostu zatrzask nie jest mi potrzebny bo nie ma żadnej magistrali poza pamięcią. Dlatego też a) jest w sumie zbędny, b) komplikuje mi płytkę uniwersalną (docelowo będzie normalna i problem zniknie). Szukam rozwiązania obciążającego mi mniej linie IO procesora. Najlepsza by był pamięc z 2 zatrzaskami :) Na obywie połówki adresu ...

Na razie robie to z zatrzaskiem i nie ma problemu, ale leniwy jestem i jeden scalak mniej byłby dobrym pomysłem :)

Reply to
Sebastian Bialy

Pytałem ostatnio na grupie i podobno nie ma. Dalej nie mogę się nadziwić.

Reply to
Sebastian Bialy

hmmmm.... może to w czymś pomoże?

tawez

Chyba ze FRAM, ale drogie troche ;) jfk

Reply to
jfk

EEPROM odpada - po parudziesięciu minutach go zajadę. Musi być SRAM albo coś innego pozwalającego na nieskończoną ilość operacji zapisu. FRAMy za drogie.

Reply to
Sebastian Bialy

Ale niestety sporo lini IO mi to zajmie. Ponad 3 pełne porty.

Reply to
Sebastian Bialy

Ojoj, to zdecydowanie odpada, flash szlag trafi. Niestety ilośc cykli pójdzie docelowo w miliony.

Swoją drogą zastanawiam sie nad czymś takim:

I specjalizowanym CPU tylko do obsługi tej pamięci realizującym cykle odświerzania. Komunikował by się z głównym CPU za pomocą I2C albo SPI. Bez wątpienia dużo ramu za śmieszną cenę.

Teraz pytanie skąd wyrwać takie kostki pamięci DRAM ? Mam pare simmów

8bit które mają na pokładzie 4400, 424256, 53c404. Oczywiście skoro mam już mozliwosc ,to wziąłbym jak największe które da się obsługiwać programowo. Taki dodatkowy modulik RAM podłączalny przez magistralę szeregową.
Reply to
Sebastian Bialy

...a moze lepiej zmienic mikrokontroler ? :)

LPC2104/2105/2106; Single-chip 32-bit microcontrollers; 128 kB ISP/IAP Flash with 64 kB/32 kB/16 kB RAM

Pozdrawiam Andrzej

Reply to
Andrzej Augustynowicz

:) Gdzie dostane to w ilości detalicznej i cenie 20zł/sztuka ?

Reply to
Sebastian Bialy

No to moze od razu AT91SAM7S256: 256KB Flash, 64KB RAM, USB. IMHO lepszy niz te male philipy.

Reply to
Adam Dybkowski

Hm, z tym 20zł to moze byc problem, choc jakby policzyc procek,ram i zatrzask to by sie kalkulowalo :)

Pozdrawiam AA

Reply to
Andrzej Augustynowicz

A skad wymysliles ta cene? :-o

Reply to
Adam Dybkowski

Z kosmosu - to mniej więcej koszt ATmegi+62256. Czy te philipsy dostane w porównywalnej :) ? Bo jeśli nie, to nie ma co sobie d. zawracać :)

PS. Własnie sobie szyje ATmega32+SIMM 8-bit 4MB. I softwareowe odświerzanie w planach. Jednam bardzo ciekaw czy wyjdzie. Jesli wyjdzie to zastanowie się docelowo nad SDRAMem w postaci jednego scalaczka z takiego modułu - jesli uda mi się trafić kostkę 44800. To by mi załatwiło wszystko co trzeba.

Reply to
Sebastian Bialy

Na marginesie: URLe z numerem sesji nie nadają się do przekazywania innym.

Zobaczymy, na razie kombinuje z SIMMem. Dzięki za sugestię, przyglądnę się im.

Reply to
Sebastian Bialy

LPC210x czy AT91SAM7Sxx to sa procesory RISC 32-bitowe z jadrem ARM, kilkukrotnie szybsze od AVR'ow. Duzo pamieci RAM to w ich przypadku dodatek, wazniejsza jest cala reszta mozliwosci.

Reply to
Adam Dybkowski