3 UARTy w jednym AVR

Witam!

Mam do zrobienia coś w rodzaju sterownika. Sterownik musi komunikować sie z zewnątrznym światem na 3 UARTach (RS232). Pierwszy do innego procesora (dośc daleko, 2-3 metry, stąd RS232). Drugi do urządzenia pomiarowego które musi działać w RS232. Trzeci do komputera.

Raczej nie znajdę procesora z 3 UARTami, najbliższy mi procesor to ATmega162 (swoją drogą nie posiada ADC, ale łatwiej to doszyć, niż dodatkowy UART) który ma 2 UARTy.

I teraz proszę o opinie. Czy wydaje się Wam że łatwiej jest:

  1. Dorobić softwareowo dodatkowy port zakładając, że jeden/dwa liczniki są wolne.
  2. Zmienić komunikację między "innym procesorem" z RS232 na coś podobnego dającego zasięg 2-3 metry i jakieś 1200 bodów.

A może jest jakiś scalaczek realizujący w miare bezboleśnie funkcje dodatkowego UARTu ? (w akcie desperacji wmontuje tam jakiegoś małego AVR do tej roli :)

Reply to
Sebastian Bialy

Ale musiałbym się ich nauczyć, co pewniekiedyś uczynie, ale nie teraz ... Musze niestety zrobić to na AVR żeby nie tracić czasu.

Reply to
Sebastian Bialy

Softwarowy UART mozna w prosty sposob zrobic - gotowce masz w przykladac h do AVR Studio.

Reply to
T.M.F.

Ja bym powiedział że 3 UART-y to w przypadku tych kości jest w zasadzie standartem. A niektóre z nich to mają po 4-5 UART-ów. :-)

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

Fri, 08 Oct 2004 20:17:06 +0200, na pl.misc.elektronika, Sebastian Bialy napisał(a):

Jest. MAX 3110/11 - UART+interfejs232 + wewnętrzny oscylator - obsługiwany przez SPI.

Albo starszy MAX 3100 ( potrzebuje kwarcu i zewnętrznej kostki interfejsu ale ma tę zaletę, że jest - przynajmniej chwilowo - w Uniprod Components )

Reply to
Jurek Szczesiul

Fri, 08 Oct 2004 20:17:06 +0200, na pl.misc.elektronika, Sebastian Bialy napisał(a):

Możesz wprowadzić nowoczesność :-) i łącze z PC zrobić na usb korzystając z równoległego Ft8u245 podpiętego pod magistralę ext ram at162.

Reply to
Jurek Szczesiul

Obawiam się, że półdupleksowy. Choć trafiłem tez na pełny ale nie mam zaufania do kodu.

Reply to
Sebastian Bialy

Pozerkam, akurat SPI jest możliwe do zastosowania w tym celu.

Reply to
Sebastian Bialy

Chwilowo zakładam, że USB nie będzie, ale i tak wolałbym podpiąć się pod UART ze scalakiem z serii Ft***** niż przerabiać program w procku.

Reply to
Sebastian Bialy

Muszą. Co prawda ten do komputera od święta, ale właśnie wtedy muszą na raz.

Własnie kombinowałem nad rodzajem multipleksowania. Ale nie tyle sprzętowego co w protokole. Coś jak ethernet - pierwszy bajt adresuje urządzenie. Jesli nastąpi kolizja to paczka jest odrzucana. Nie wiem, czy z tym wiecej roboty niż dodatkowym 2313 jako sterownika uartu.

Reply to
Sebastian Bialy

nie odpowiem ci o AVR, ale ostatnio potrzebowalem 4x rs232 i jeszcze costam zrobic, a w szufladzie pustki - i zrobilem na 89c2051 x 5 ;) - wieloprocesorowy uklad na '51 . Jeden master 4051 ktory robil co mial robic, a kazdy z 2051 zajmowal sie tylko i wylacznie "cache" danych i obsluga transmisji rs232 wymiana danych pomiedzy prockami odbywala sie juz po magistrali 8bit +

1bit sterowanie - taka wlasnorobka, ten jeden bit przelaczal master: 0=na 8 bitach jest adres, ktory slave ma sluchac, 1=na 8 bitach sa dane, jak slave odebral, to zwieral ta linie do masy i master wiedzial ze jest ok, a nie np. ukradli procka ;)

koszt wyszedl i tak duzo nizszy niz poszukiwania ukladu z 4x uart, a w dodatku pelny dupleks na wszystkich portach, zrobilem po 64bajty cache transmisji na kazdym porcie, i kazdy niezalezna konfigurowalna predkosc. Jedyny minus - wielkosc, ale przechodzac na smd byloby znosnie.

Reply to
BartekK

Komputer jest podłączany nizbyt często, ale własnie wtedy musi być zapewniona duża szybkośc transmisji z i do. Najlepiej na raz. Kluczowy jest czas zrzucania danych po RS232 i mysle, że pełny dupleks by się przydał. Oczywiście sprawy nie przesądzam ale wolałbym fullduplex. (w urządzeniu jest 16MB ramu na MMC i muszę dane zrzucic i wgrać nowe oraz mieć podgląd na żywo stanu urządzenia).

Reply to
Sebastian Bialy

:) Aż tyle nie potrzebuje, ale fakt, że softwareowy uart jest jedną z opcji.

Reply to
Sebastian Bialy