230 V i głośniejszy dzwonek?

Użytkownik "Osadnik" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:btbvp0$ego$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl... | Chodze do szkoły, i zauwałżyłem że dzwonki dzwonią kilka razy głośniej niż | przedtem, czy zmiana napięcia mogła na to jakoś wpłynąć? | | Co zrobić żeby dzwoniły ciszej? |

Reszta dyskutantow potwierdzi, ze to moj ulubiony temat. Aby bylo ciszej, trzeba zastosowac glosniki o nizszej sprawnosci np 80 dB, pamietajac ze co 3 dB to jest 2 razy ciszej w elektronicznych. A w dzwonkach kopulkowychelektromagnetycznych tak wygiac ramie mloteczka aby udezal w dzwon pozniej a przy powrocie opieral sie o przeciwna scianke lub wbity gwosdzik, wtedy przyspieszenie bedzie mniejsze, bo juz nie w optimum pracy elektromagnesu.

Reply to
Topwan

Chodze do szkoły, i zauwałżyłem że dzwonki dzwonią kilka razy głośniej niż przedtem, czy zmiana napięcia mogła na to jakoś wpłynąć?

Co zrobić żeby dzwoniły ciszej?

Reply to
Osadnik

Eeee.., to chyba niemozliwe :-). Ostatecznie dac mu rezystor albo kondensator w szereg. "Mechanicznie" mnie nigdy nie udalo sie takiego wyciszyc. Marek

Jak ja chodziłem do szkoły, to dzwonki były takie zwykłe (bo teraz nie wiem jakie są w dobie "elektronicznych woźnych") i zazwyczaj pomagała guma do żucia między młoteczek a dzwonek właściwy... Raz tylko głupio wyszło, bo kumpel pozatykał wszystkie dzwonki podczas lekcji i nie mogliśmy się przerwy doczekać....

Dino

Reply to
Dino

Gościu, co się zwie "Osadnik" wysłał w kosmos takie rzeczy:

Zdaje ci sie. odzwyczaiłes sie przez swieta oza tym prad jaki byl taki jest, zmienily sie tylko normy dot. jego jakosci. U mnie jak było ~218V tak jest dalej

Reply to
szczupx

Użytkownik "Osadnik" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:btbvp0$ego$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

To pewnie dlatego ze przed swietami dokladnie umyles uszy

poczekac?

pzdr:)

Reply to
Przemek

Użytkownik "szczupx" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:btc9rp$1j1h$ snipped-for-privacy@news.atman.pl... Gościu, co się zwie "Osadnik" wysłał w kosmos takie rzeczy:

Zdaje ci sie. odzwyczaiłes sie przez swieta oza tym prad jaki byl taki jest, zmienily sie tylko normy dot. jego jakosci. U mnie jak było ~218V tak jest dalej

Możliwe, al enie tylko ja narzekam, ale i woźnie które były tam przez cały czas, a sam hałas jest poprostu nie do zniesienia.

Reply to
Osadnik

Użytkownik "Osadnik" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:btci64$4b0$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Może biedne wożne przez przerwe świąteczna wyczyściły dzwonki - tzn wygoniły wszystkie pajaki spod czaszek i dlatego głośniej dzwonia - moze trzeba po prostu poczekać az zasyfieją z powrotem ?

Reply to
Tomasz Fangrat

Hmm, moze i zadziala, ale przerobic tak wszystkie dzwonki w szkole to mozna czegos dostac. Przy jednym glowa by rozbolala przy 3 probie poprawnosci wygiecia blaszki. A moze tak jakis rezystor szeregowo z cewka elektromagnesu ? Albo jeden wiekszej mocy dla calej sieci dzwonkowej w szkole (w koncu dzwonek nie dzwoni dluzej niz 10 sekund - przynajmniej za moich czasow) Pozdrawiam

Reply to
TomaszB

To chyba jestes na koncowce sieci, bo u mnie (stacja trafo okolo 50 merow od mojego przylacza) napiecie wynosi 234V. Woda sie szybciej gotuje :)

Reply to
TomaszB