Re: ATmega8 i przetwornik ADC

Zacznijmy od tego ze pewnie zasilasz ten procek napięciem 5V i do AVCC

> też podłączasz 5V. I na wszystkich wejściach nie możesz przekroczyć > 5,5V. Napięcie odniesienia to jest twój dokładny wzorzec napięcia do > którego porównuje się mierzone napięcia. Nie moze to być 12V ponieważ: > 1. AREF musi być nie większe niż AVCC. > 2. Te twoje 12 voltów to pewnie napięcie w instalacji samochodowej i ono > ma od 12,5 do 14,5 voltów i mnóstwo zakłóceń.

Czyli dam spokój napięciu, za dużo kombinowania jak na tak mały układ ;-)

Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam, Gusioo.

Reply to
Gusioo

Gusioo pisze:

Jak chcesz sobie poćwiczyć to nie ma co sie zrażać tym że trudno :) Możesz wszystko spiąć razem do 5V czyli AREV,AVCC i VCC, lub jak pisał kolega włączyć wewnętrzne napięcie odniesienia. Do pomiaru napięcia z instalacji 12V wystarczy. Tylko przed wyświetlaniem musiałbyś przepuścić przez filtr cyfrowy żeby za bardzo wskazania nie skakały. Pomiar temperatury zrobić na DS1621 czy DS1821. W sumie to zabawa po to żeby się czegoś nauczyć i mieć satysfakcję, że sam zrobiłeś bo raczej nie będzie to tańsze niż kupiony termometr samochodowy.

Reply to
Mario

PcmOL pisze:

Jak się włączy programowo to masz 2,56V (teoretycznie). Jak podłączysz do 5V razem, z AVCC i VCC to masz referencję 5V. Tak mi się w każdym razie wydaje :)

Reply to
Mario

Programowo się przełącza w sensie takim, że wybierasz czy ma być napięcie wewnętrzne 2,56V, czy to, co podasz z zewnątrz. Jak wybierzesz zewnętrzne, to podajesz coś na nogę VREF, może być to samo co AVCC :)... Nie da się programowo włączyć VREF=AVCC bez zwierania tych nóżek...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Użytkownik Konop napisał:

Proszę spojrzeć na schemat blokowy przetwornika ADC na str. 193 pdf-a. Bit REFS1 w rejestrze ADMUX odpowiada za wybór pomiędzy wewnętrznym źródłem 2.56V a napięciem AVCC. Łączenie nogi AREF do +5V mogłoby być nieprzyjemne dla wewnętrznego źródła przy omyłkowym ustawieniu rejestru ADMUX na b11xxxxxx.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Grzegorz Kurczyk pisze:

W takim razie łączenie nogi AREF do dowolnego innego niż 2,56 napięcia mogłoby być nieprzyjemne dla wewnętrznego źródła. Ja na przykład używam

4,096V.
Reply to
Mario

Użytkownik Mario napisał:

Zależy jaką wydajność prądową ma do zewnętrzne źródło. Chodziło mi głównie o to, że ustalenie napięcia referencyjnego na wartość AVCC nie wymaga łączenia nóżek AREF i AVCC.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk