1/2 OT Male silniczki

Czołem.

Mojemu synowi zdechła zabawka - samochód sterowany radiem ( made in China ). Padł główny silniczek napędowy ( zniszczone szczotki + komutator ). Kiedyś Silma robiła kilka typów takich silniczków na magnesach na 4.5 VDC, a skąd podebrać dziś takie coś, coby popracowało dłużej niż oryginał ? Trochę jestem ograniczony wymiarami :/

Reply to
PeJot

zobacz na

- nie są specjalnie tani, ale przynajmniej w rzeczywistych sklepach mają duży wybór różnorakich silniczków.

Reply to
Marek Lewandowski

W napedach CDROM sa firmowe silniczki. Popytaj w serwisach komputerowych. Mozesz tez kupic w sklepach po 4pln mikserki do kawy lub golarki do zmechaconych swetrow - zasadniczo nie sa firmowe, ale trafilem raz na mabuchi.

A mozesz podac wymiary tego silniczka ?

Adam

Reply to
Adam

Adam napisał(a):

Średnica zewn. 23.8 mm ( tu +/- kilka mm nie gra roli ) Długość 26.8 mm. Średnica wałka 2.0 mm.

I tak będzie zabawa z zamocowaniem go, ale to już banał.

Reply to
PeJot

hmm... mam kilka z cdrom-ow i srednica zew. ~24mm, ale dlugosc (sam kadlubek, bez osi i zaciskow) - 12mm. I walek cienszy.

To sugeruje inne moce...

Zerkne dzis wieczorem w maszyne do swetrow - jak zona nie bedzie widziec :)

Adam

Reply to
Adam

Adam napisał(a):

Niezupełnie. Wczoraj zanabyłem takie cóś. Krótsze jest, ale w standardowym silniczku do zabawek komutator jest walcowy, w takim CDromowym może być np tarczowy. Dziś przystępuję do transplantacji.

Zerkałem, ale bez zdemolowania w/w nic nie widać :)

Reply to
PeJot
Reply to
news.ipartners.pl

"news.ipartners.pl" napisał(a):

Chyba tak.

Zamontuję to co mam i uruchomię. Z resztą pierwowzór miał spoooooooooory zapas mocy - autko szalało z prędkością podświetlną ( regulacja 0/1 ), akumulatory w autku szalały z rozpaczy :)

Reply to
PeJot

PeJot napisał(a):

/.../

Zamontowałem. Autko jeździ sporo wolniej, faktycznie jest słabsze, ale na twardej podłodze sobie radzi.

Reply to
PeJot

to uwazaj jeszcze, bo silnik moze byc przeciazony... To znaczy, jak sie spali to sie spali, pal go licho, ale jak sie bedzie mocno grzal, to moze uszkodzic loze, o ile loze silnika jest z plastiku...

Reply to
Marek Lewandowski

Marek Lewandowski napisał(a):

Niekoniecznie, to co wsadziłem jest najprawdopodobnmiej na 12 VDC, a zasilnie zabawki to 6 VDC.

Młody "kierowca" dostał prokaz nie katowania :) zabawki, a ja nadal szukam dawcy silniczka o odpowiednich gabarytach.

Reply to
PeJot