Silniczki wibracyjne na 5V?

Dostanę gdzieś silniczek wibracyjny, podobny do tego stosowanego w komórkach, który wytrzyma zasilanie napięciem 5V? Poszukiwania w Googlach pokazują mnóstwo elementów, które mają w parametrach napięcie pracy do 3V. Znajdę gdzieś coś, co wytrzyma nieco większe napięcie?

Reply to
Atlantis

W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 23:23:44 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:

Czy silniczek się w necie znajdzie nie wiem. Ale znajdzie się oporniczek albo zenerkę na 2V.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

Dnia Mon, 13 Apr 2015 23:23:41 +0200, Atlantis napisał(a):

Dlugotrwale ?

Bo silniki nie tranzystory zazwyczaj wytrzymuja przeciazenia.

W dniu 2015-04-14 o 01:13, Zachariasz Dorożyński pisze:

Opornik nie - parametry będą pływać w funkcji obciążenia. Zenerka: nie warto. Najprościej: podeprzeć silnik zwykłą diodą prostowniczą lub dwoma w szeregu, uzyskując w ten sposób spadek napięcia.

Reply to
Adam

W dniu 2015-04-14 o 08:48, J.F. pisze:

Tak z 15-20 sekund pracy. Potem od kilkunastu sekund do kilku godzin spoczynku. ;)

Reply to
Atlantis

Dwa silniczki w szereg. :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 2015-04-14 o 10:41, Adam pisze:

Niby tak też można. To generalnie byłoby moim rozwiązaniem awaryjnym. Po prostu wolałem zapytać, na wypadek gdyby jednak istniał silniczek na nieco większe napięcie, który można by zasilić bez marnowania energii na spadkach napięcia wprowadzanych przez dodatkowe elementy.

Reply to
Atlantis

W dniu 2015-04-13 o 23:23, Atlantis pisze:

Zawsze można *przezwoić* na wyższe napięcie :)

Reply to
PeJot

Zanieść do firmy, która przezwaja silniki i poprosić o to, obserwując szczękę przyjmującego ;)

Zegarmistrzowie mają coraz mniej roboty ;)

Reply to
Adam

Zrobić zasilanie PWM. K.

Reply to
John Smith

Adam pisze: [..]

Przecież to ma obciążenie stałe.

Reply to
AlexY

W dniu 2015-04-14 o 21:06, AlexY pisze:

Dwie zwykłe diody w szereg.

Reply to
Mario

Te silniczki , o ile wiem nie są zasilane prądem stałym. Trzeba je pobudzać impulsami i częstotliwości bliskiej harmonicznej wibracji.

Reply to
Akond ze Skwak

Akond ze Skwak pisze:

Nie. Z pojedynczymi wyjątkami, dzisiaj w celach edukacyjnych rozbebeszyłem wibrę srajfona 6, w środku są 2 nieruchome cewki połączone szeregowo i 3 magnesy w ruchomym ciężarku, to trzeba zasilić prądem przemiennym. Cała reszta to silniki szczotkowe prądu stałego sterowane PWMem (regulacja siły wibracji).

Reply to
AlexY