WIFI/WLan

IS een draadloze WLAN/WIFI router zo aan te passen dat ie juist netwerken onmogelijk maakt, dus als het ware een stoorzender kan werken? Dit ivm testen van een veiligheidsomgeving. Omdat in kroegen ook wel eens GSM stoorzenders bestaan (Wie kent merken, of schema's) , vroeg ik me af of dit ook bestaat voor WIFI/Wlan apparatuur?

Reply to
EdTEc

Je krijgt dan onmiddellijk problemen met de wet.

--

Rudolpho
There is a good side to every situation. - Schwartz, David Joseph

Als je een WLAN-stoorzender wilt maken, kun je het deurcontact van een magnetronoven overbruggen en de deur open laten staan.

--
This is the Panic Office, section nine-seventeen may have been hit.
Activate the following procedure.

Die beveiliging zit niet voor niets op een magnetron....... Wat je zou kunnen doen is je eigen wifi netwerk op hetzelfde kanaal te zetten en dan veel verkeer genereren...

SebasFM

Reply to
SebasFM

Joh!

--
This is the Panic Office, section nine-seventeen may have been hit.
Activate the following procedure.
Reply to
Brengsek!

Ik denk niet dat zoiets mogelijk is zonder een echte hack. Je kan dan beter op het internet op zoek naar een schema voor een 2.4GHz en/of 5GHz stoorzender met niet al teveel vermogen (100mW ofzo).

Reply to
Putzi

In dat geval wordt de capaciteit van het kanaal nog altijd grofweg gedeeld, aangezien 802.11 WLAN carrier sensing toepast.

Reply to
Putzi

Waarom? Het betreft hier een vrij toegankelijke frequentieband. Zolang je het vermogen niet opvoert moet het kunnen, lijkt me.

Wel als het het verkeer op die band onmogelijk maakt, door middel van een stoorzender.

--

Rudolpho
"My husband gave me a permanent wave, and now he's gone." - Dawn Messer

Is niet vrij toegankelijk. De apparaten bouwers hebben de vergunning voor dit spul. Ook stoor systemen zijn verboden. De WiFi/WLan frequenties zitten dicht op de 13 cm amateur band, en kunnen daarvan hinder ondervinden.

--
73'  André, PE1PQX
Mijn site: http://pe1pqx.dyndns.org

Ja, dus gebruik je hun spul...

Als dat expliciet verboden is, heb je een goed punt. Je kan dan echter nog steeds een paar 2,4GHz beeldverbindingen door je ruimte laten lopen, een wifi netwerk zal daar ook niet zo blij mee zijn.

Klopt maar ook heb je een knappe PC en WiFi kaart nodig om er 54 mbps sustained er uit te krijgen. In een burst zal het nog wel lukken maar sustained?

Reply to
Teetje

De capaciteit is afhankelijk van het kanaal, ik wilde alleen maar aangeven dat je het ene WLAN niet kan laten 'wegdrukken' door een ander.

Reply to
Putzi

Klopt, amateurvergunning halen en een 13cm ATV verbinding opbouwen is ook een mogelijkheid, maar de eerstvolgende moment om het examen te doen is in november a.s.

André

--
73'  André, PE1PQX
Mijn site: http://pe1pqx.dyndns.org
Reply to
André, PE1PQX

Er zijn kant-en-klare vergunningsloze 2,4GHz TV zendertjes in de handel, daar doelde ik eigenlijk op, maar jouw oplossing klinkt nog wat degelijker.

En mag je tot 120W vermogen loslaten, heeft wel iets meer effect ;o)