Welke transistor zit vaak in geschakelde voedingen voor video's en dergelijke ?

Welke transistor zit vaak in geschakelde voedingen ? Is dat de 11N60 ? Of weten jullie een taaie variant hiervoor ?

prijsje moet ook goed zijn :-)

Reply to
E. Geerts

? "E. Geerts" schreef in bericht news:81398$4ce2cb04$5ed20b81$ snipped-for-privacy@cache110.multikabel.net...

Hangt af van de voeding bijv ATX schema

Of iets anders? 1N prefix is diode 2N transistor de 11N60 is een laag voltage detector

Maurits

Reply to
Maurits

Die FET's kosten geen drol meer tegenwoordig. In video's zit meestal een lichtere variant, bijvoorbeeld een P4NC60. In televisies kom je vaak wel iets tegen richting W11N*80 ofzo.

Wat wil je ermee doen?

Het nummer was niet compleet. De opbouw van het nummersysteem voor FET's en IGBT's is ongeveer als volgt:

fabrikantletters, behuizingsletter, stroom in ampere, polariteit, optionele volgletter, spanning in decavolt, suffixen

Een paar voorbeelden uit mijn ladenkastje: STP4NC60FP, SSP6N60A, STP10NK60ZFP, STU13NB60, STP16NE06L, MTP6P20E

Weet ik, het had ook nog een SPA11N60C2 kunnen zijn (11N60), zeer waarschijnlijk, maar de antwoorden prikkelen de OP blijkbaar niet om meer info te geven.

Maurits

Reply to
Maurits

schreef in bericht

Wij zijn niet zò snel meer.. :-) na wat jaartjes.

Wat er mee doen is een primair bouwen voor een teslatrafo en dan moet hij tegen wat spannings piekjes beveiligd zijn. Ik heb een keer zo een dikke 1MBH50D voor een bobine sturing gebruikt en dat ging heel goed. Je weet dat die primair bij het onderbreken een enorme spanningspiek afgeeft ? Maar als je die dempt wordt je secondair snel zwakker. Dus het moet tegen die piekjes kunnen !

.
Reply to
E. Geerts

? "E. Geerts" schreef in bericht news:2393e$4ce7e7a1$5ed20b81$ snipped-for-privacy@cache110.multikabel.net...

Dan neem je een GT60N321 die doet 1000V 60 A ipv 600 V.

Maurits

Reply to
Maurits

"Maurits" schreef in bericht

zwakker.

O.k. tot welke frequentie gaan die en bij welke elektronicaboer ?

Reply to
E. Geerts

"E. Geerts" schreef in bericht news:e88e1$4ce95194$5ed20b81$ snipped-for-privacy@cache110.multikabel.net...

RS heeft um zag ik bij een snelle search dichterbij kan natuurlijk ook ;-)

Maurits

Reply to
Maurits