Volvo Radio met verkeerde FM band

Goedendag,

Ik heb een Volvo Radio HU-635, dit is alleen geen benelux model. Er zit een verkeerde FM band op. 76 - 90 MHZ Deze zou ik graag willen veranderen maar heb echt geen idee hoe. Kunnen jullie me wat info geven hoe je zoiets zou kunnen doen? Alvast bedankt!

Joey

Reply to
Joey

Dit is waarschijnlijk een oost-europees model, daar is de fm-band anders ingedeeld voor fm.

Als de radio niet softwarematig omschakelbaar is, zal dus minimaal de processor en het tunerdeel vervangen moeten worden.

Groeten Peter

"Joey" schreef in bericht news:c0qv4f$e9j$ snipped-for-privacy@news4.tilbu.nb.home.nl...

Reply to
eddumweer

Dat is voor de oost-europese FM omroepband. Ombouwen zal erg lastig worden, en/of in verhouding duur.

Misschien kun je 'm verkopen aan een radio-zendamateur. Onder sommige speciale omstandigheden kun je die zenders hier in Nederland ontvangen. Dat vinden normale mensen storing, maar die gekke zendamateurs geilen daarop - dan kunnen ze grote afstanden afleggen met hun bakkies ;-)

Ik dacht dat die landen ondertussen aan het overschakelen zijn naar de

88-108 MHz omroepband.
--
Joop van der Velden
pe1dna@amsat.org

Helaas is dat niet geheel correct; op 76 MHz begint de japanse omroep band, en zelfs zendamateurs kunnen er hier nix mee. De oosteuropese loopt van (grofweg) 65 MHz tot 73 MHz. En hoewel er inderdaad landen zijn die over gegaan zijn, zijn er nog steeds veel zenders actief en in de zomer kan je er heel veel op horen.

Betrf de HU635 kan ik je alleen maar adviseren kontakt op te nemen met de

en daar je vraag te stellen. het zou me niets verbazen als er met een relatief kleine ingreep (diode plaatsen / verwijderen) de band om te schakelen is. Dat is met veel radio's zo. Maar ik zou ook niet verbaasd zijn als er nix mee te beginnen zou zijn. Ombouwen kan dan natuurlijk altijd wel, maar zoals al gezegd, erg lastig en waarschijnlijk de moeite niet waard.

succes - Franz

--
That is life, but not as WE know it
Reply to

Een nieuwe radio is goedkoper. Ik ben er nog niet uit of dit een O-Europa (OIRT) radio is of voor de Japanse markt. Een mooi collectors item. Ruud

Reply to
Ruud Poeze

Als je geluk hebt heeft hij een slechte spiegelonderdrukking en kun je de omroepzenders gewoon horen! Even 21.4 MHz afstemmen onder de uitzendfrequentie et voilá, je weet het!

Reply to
Ad Rem

Nou, met deze band kan je lekker naar de politie luisteren!

8-)

Marcel

Reply to
Marcel

"Marcel" schreef in bericht news:c0sok1$8no$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Behalve als je in Zuid-Limburg woont.. :-(

Reply to
Pasq

"Pasq" schreef in bericht news:c0tgkc$ed3$ snipped-for-privacy@news3.tilbu.nb.home.nl...

Hebben ze daar dan nog geen politie? ;-)

Henk Veldhuis

"Henk Veldhuis" schreef in bericht news:c0tja8$es8$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Vandaar die anarchie daar: onze Pasq woont vlak bij Vinkenslag, die weet het daarom zo goed...

Reply to
Jän

"Jän" schreef in bericht news:4032693c$0$567$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

het

Spijt me... Voor de minder-intellectuelen onder ons: C2000

Reply to
Pasq

"Pasq" schreef in bericht news:c0tpmf$u6d$ snipped-for-privacy@news3.tilbu.nb.home.nl...

Nog ff een aanvulling: Of die radio moet iets verstaanbaars maken van de C2000 brei.. Dan wil ik em wel kopen.. ;-) Ben zelfs bereid om dan ding online op internet te zetten..

Reply to
Pasq

"Pasq" schreef in bericht news:c0tpmf$u6d$ snipped-for-privacy@news3.tilbu.nb.home.nl...

Grapje, mien jöngske, grapje!

Reply to
Jän

Ligt er aan hoe oud dat type is. Anders moet je inderdaad heel wat gaan vervangen, het is nl. niet instelbaar met een draadbrugje of via een menu bij de oudere radio's van Volvo. Volvo heeft heel lang ouderwetse radio's gebruikt en heeft pas sinds kort (een of twee jaar) zgn world tuners waarbij het wel via een setup verandert kan worden als ik me niet vergis.

Reply to
Me

"Jän" schreef in bericht news:40327069$0$558$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

weet

Ut is dich vergeve.. ;-))))) ALAAAAF!

Reply to
Pasq

Het is een vrij nieuwe radio. Lijkt een beetje op een HU-605 van Volvo. Ik heb hier ook een foto liggen mocht je er intersse in hebben?

Zou er met deze radio een setup zitten waarbij ik dit kan veranderen?

Bedankt alvast!

Met vriendelijke groet,

Joey Buckens

"Me" schreef in bericht news:c0tuko$kcr$ snipped-for-privacy@reader08.wxs.nl...