Sennheiser callcenter headset op PC aansluiten

Die headset is gemaakt om op de telefoon aan te sluiten en dat werkt goed. Ik zou hem graag ook op de PC aansluiten, zowel de oorspeakers als de microfoon. Ik heb proberen te achterhalen met een ohmmeter en een microfoonversterker hoe eea geschakeld is, maar daar kom ik niet uit. De headset heeft een merkwaardige proprietary steker en een kleine 4 pens telefoonsteker (die headset is passief (geen batterijen, geen electronica). Sennheiser verkoopt een verloopkabeltje, maar dat zou ik toch ook zelf moeten kunnen maken? Ik vermoed dat die microfoon in serie staat met de speakers o.i.d. Weet iemand hoe dat zit? Bedankt alvast.

Reply to
Hans

Vier pennen betekend twee voor microfoon en twee voor koptelefoon. Met een enkele cel van 1.5 V kun je het zo uit proberen wat de koptelefoon is. pennnen nummeren 1,2,3 en 4. Een kant van de batterij aan pen een, ander kant achtereen volgens op

2,3 en 4. In de koptelefoon luisteren. Hoor je geen gekraak/klik dan aansluiting van pen 1 verplaatsen naar 2 en andere kant achtereenvolgens op 3 en 4. Nog niks dan 3 en 4 proberen. Je hebt dan de koptelefoon aansluiting te pakken. Andere twee is dan de microfoon.

Je kunt de draad door midden knippen en daartussen een steker en een contra zetten.

--
"Life is short, art is long, opportunity fleeting,
experimenting dangerous, reasoning difficult.? (Hippocrates)

pim. ReplyTo: nospam4me [at] schaeffer.tk
Reply to
pim schaeffer

met dat doorknippen van koptelefoon draden zou ik toch maar op passen, tegenwoordig gebruiken ze van dat draad wat toch aardig lastig te solderen is.

zou ik eerder een verloop snoertje maken.

Reply to
Spacebug

Of bij bv de kijkshop een koptelefoon/microfoon setje (met potmeter!) voor ~E5.00 aanschaffen. Gebruik dat regelmatig voor videobellen, en bevalt prima.

--
 - René
Reply to