Televisie wisselt van analoog naar digitaal kanaal en terug?

De Samsung televisie van mijn moeder wisselt van analoog naar digitaal
kanaal en terug als ze herhaaldelijk, laten we zeggen, kanaal 1
selecteert. Nou was dat nooit zo'n probleem omdat ze het verschil niet
ziet, maar nu het analoge signaal is komen te vervallen klaagt ze
herhaaldelijk dat de televisie het niet doet. Is dit gedrag (van de
televisie) ergens te configureren?

--
Grinnikend door het leven...

Re: Televisie wisselt van analoog naar digitaal kanaal en terug?

    Gebruiksaanwijzing lezen. Alles resetten en kanalen opnieuw laten
opzoeken dan zijn de verwijderde kanalen weg als het goed is.
Kanalen zijn ook uit de lijst te verwijderen als ik me niet vergis.

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

De gebruiksaanwijzing zegt hier niets over.

Je vergist je: de analoge kanalen staan niet in de lijst, en hebben er
ook nooit in gestaan.

--
Grinnikend door het leven...

Re: Televisie wisselt van analoog naar digitaal kanaal en terug?

Hoe kan het dan dat toen het analoge signaal er nog wel was, het
analoge kanaal 1 hetzelfde beeld gaf als het digitale kanaal 1 ???

Dan moet er toch echt een set analoge kanalen in gestaan hebben.
Kan zijn dat die op de een of andere manier automatisch gevuld is,
daar waren ooit wel standaarden voor via teletekst ofzo.
Bij digitaal is dat veel gebruikelijker.

Re: Televisie wisselt van analoog naar digitaal kanaal en terug?

Geen idee, ik vermoed dat ergens onder de motorkap kanalen worden
gecombineerd.

Da's dus de vraag. Daar komt nog bij dat ik de lijst zenders zelf heb
samengesteld, en daar staan echt geen analoge zebders in.

--
Grinnikend door het leven...

Re: Televisie wisselt van analoog naar digitaal kanaal en terug?

Ik had vroeger een Philips TV die in combinatie met een kanaal wat
Ziggo (toen nog Casema) op de kabel had automatisch de analoge lijst
samenstelde.  Als je op de TV een "scan" startte dan ging ie vrolijk
vanaf kanaal 2 zoeken naar programma's, kwam dan e.e.a. tegen aan
Duitse kanalen enzo en dan op een gegeven moment kwam hij de frekwentie
tegen waar die info op stond en dan zag je hem vliegensvlug alle
analoge kanalen instellen op een heel andere volgorde (zodat prg 1
wat eerst een andere zender was ineens NLD 1 werd).
Afijn net zo iets als wat bij digitaal standaard is: je geeft em een
of andere startfrekwentie en de hele lijst programma's wordt er in
gezet.

Maar goed ik ken Samsung niet, ik heb nu in de huiskamer een andere
Philips en in de slaapkamer een LG.  In beiden moet je voor dat je
gaat scannen opgeven wat je wilt (analoog/DVB-T/DVB-C) en dat gaat
ie dan scannen.  Wieweet heeft je moeder een keer per ongeluk de
scan geactiveerd ofzo.  Een reset naar defaults lost het wellicht
op dan.

Re: Televisie wisselt van analoog naar digitaal kanaal en terug?

Ik heb geen Samsung maar een LG en daar is bij initialisatie wel
in te stellen wat voor mode(s) je wilt.  Geen idee hoe dat bij
Samsung werkt.

Re: Televisie wisselt van analoog naar digitaal kanaal en terug?
Probleem is inmiddels duidelijk, vrijwel opgelost. Ik verkeerde in de

analoog en digitaal voorkomt. Dit is niet juist.

Er is een lijst met digitale kanalen, en onafhankelijk daarvan een lijst
met analoge kanalen. Beide lijsten hebben hun eigen nummering. Zo is er
niet een enkel kanaal 1 (2,3), en kiest de televisie zelf een zender bij
een kanaalnummer, en kan de gebruiker door herhaald te kiezen het andere
kanaal bij dat nummer selecteren.

Ik heb alle kanalen opnieuw opgehaald, en er blijkt nog een enkel
analoog kanaal over te zijn, een of ander controlekanaal dat een grafiek
laat zien. Als ik nog 'ns alle kanalen ophaal, en dan alleen om digitaal
vraag, dan zal ook dit laatste analoge kanaal wel verdwenen zijn.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

--
Grinnikend door het leven...

Site Timeline