ster-driehoek probleem

"Roodborstje" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@corp.supernews.com...

Lijkt me een heel strak plan.

Alhoewel, Stuur me eens een schemaatje, waarbij je een drie fasen motor zo aansluit dat deze in ster de ene kant op draait, en in driehoek de andere kant op. Moet wel met een standaard ster-driehoek schakelaar zijn, anders is de oplosssing te makkelijk.

Jantje

Reply to
Jantje

Wissel één van de aansluitingen U2, V2 en W2 om en hij draait in driehoek de andere kant op.

En dit heb je naar mijn menig ook bij een handmatige schakelaar. Maar je mag mij verbeteren.

ENERBY

Reply to
(¯`·.¸¸.->®ene

Op Fri, 03 Sep 2004 21:48:36 +0200, schreef

Maar dat is met een *normale* sterdriehoek schakelaar toch onmogenlijk om te doen?

--
73 Jim  .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, plaats amsat punt org achter de call

" (¯`·.¸¸.->®ene©

Reply to
Jantje

Ik heb het niet over bijde schema's maar over het draaien van bv U2 en V2. Je moet beter lezen.

ENERBY

Reply to
(¯`·.¸¸.->®ene

" (¯`·.¸¸.->®ene©

Reply to
Jantje

???? Wat is een normale ster-driehoek schakeling ??? De draden worden toch door mensenhanden aangesloten ? EN het klemmenbordje word toch ook manueel aangesloten ?

Nou dan ?? Lul dan niet zo dom.

"jim" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@uni-berlin.de... | Op Fri, 03 Sep 2004 21:48:36 +0200, schreef | | >> Stuur me eens een schemaatje, waarbij je een drie fasen motor zo aansluit | >> dat deze in ster de ene kant op draait, en in driehoek de andere kant op. | >> Moet wel met een standaard ster-driehoek schakelaar zijn, anders is de | >> oplosssing te makkelijk. | | > Wissel één van de aansluitingen U2, V2 en W2 om en hij draait in driehoek de | > andere kant op. | >

| > En dit heb je naar mijn menig ook bij een handmatige schakelaar. | > Maar je mag mij verbeteren. | | Maar dat is met een *normale* sterdriehoek schakelaar toch onmogenlijk om | te doen? | | -- | 73 Jim .--. . .---- .-. . .- PE1REA | Email, plaats amsat punt org achter de call | Mail from: yahoo,hotmail,aol and msn goes unread /dev/null | begin ...- .. .-. ..- ... .exe | |

Reply to
Roodborstje

Je hebt gelijk. Ik heb het iets te eenvoudig gezien , maar W2 met V2 en U2 met W2 en V2 met U2 wisselen. Dan draait hij dus in driehoek de andere kant op. Toch?? Je mag me weer verbeteren hoor.

ENERBY

Reply to
(¯`·.¸¸.->®ene

Op Mon, 06 Sep 2004 15:02:06 +0200, schreef Roodborstje:

*Ik* heb het nooit voor elkaar gekregen.
--
[...]

overschakelen

Ik ben er van overtuigt dat het kan dus nogmaals nu met een voorbeeld.

Wat is nu je mening?

ENERBY

Reply to
(¯`·.¸¸.->®ene

" (¯`·.¸¸.->®ene©

Reply to
Jantje

motor

twee

Ik zie het nu ook :-) Als ik de fasen wissel bv L2 en L3 wissel je dus automatisch V1 en W1 mee.(heb ik dus het draaiveld gewisseld. Maar dan moet ik ook U2 V2 en W2 wisselen dus weer het draaiveld draaien. en dan zijn we id weer terug bij af. Dus je hebt helemaal gelijk, en ik was wel zo zeker van mijn zaak.

Weer wat geleerd.

ENERBY

Reply to
(¯`·.¸¸.->®ene

Probeer er eerst eens voor te zorgen dat de last bij het opstarten zo klein mogelijk is (hoe groter die last hoe langer je piek aan blijft houden). Probeer eens de motor van ster naar driehoek te schakelen zonder dat de last er aan hangt en let op eventueel omkeren van draairichting! Dan weet je zeker dat je geen fouten hebt gemaakt met de draairichting.

--
Remove -- when u reply
Reply to

On Thu, 9 Sep 2004 21:05:58 +0200, " \(¯`·.¸¸.->®ene©

Reply to
Telcofan

schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Ik maak ook wel eens vauten

Jantje

Reply to
Jantje

Het duurt alleen eeuwen eer je erachter komt, en als je weet stoot alleen een ezel zich meer dan twee keer aan aan steen.

"Jantje" schreef in bericht news:414455fa$0$765$ snipped-for-privacy@reader20.nntp.hccnet.nl... | | schreef in bericht | news: snipped-for-privacy@4ax.com... | | >

| | Ik maak ook wel eens vauten | | Jantje | |

Reply to
Roodborstje

"Roodborstje" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@corp.supernews.com...

Stuur nu eens de langverwachte oplossing.

Dus een motor loopt in ster de ene kant op, en in driehoek gaat deze de andere kant op. Gegeven materiaal: standaard ster-driehoekschakelaar (hand of automatisch met magneetschakelaars) Standaard motor.

Ik had je er al eerder om gevraagd. Maar ik kom er niet uit.......

Jantje

Reply to
Jantje

Op dinsdag 31 augustus 2004 20:20:50 UTC+2 schreef Michel:

heb je al geprobeerd om hem eerst te laten starten zonder dat de motor eraan hangt?

Reply to
ariewerktablet

snipped-for-privacy@gmail.com schreef op Vr 7 Feb 2020 om 03:30:

Je reageert op een bericht van 15,5 jaar geleden. Enfin, je zal dit toch ook niet lezen, dwaallicht.

--
            \   /          http://nieuwsgroepen.tk