Re: Philips TV ... probleem ... help...

hoe

>ik dat moest doen (incl waarschuwingen). Zonder kosten maar met een > >tikkeltje trots en ervaring rijker heb ik het allemaal weer voor elkaar > >gekregen. Dat vind ik nou geweldig van nieuwsgroepen als deze. > > > Niet overdrijven, hé... > > Jij blijkt wel ervaring te hebben, als ik een beetje in DejaNews > search ga vissen (birdy @gamebox.net) dan vind ik véél artikels van je > die met tv te maken hebben. En een beetje ondervinding is wel ok om in > de service menu's te gaan neuzen... >

Ja, maar de meeste artikels gaan ofwel omdat ik iets te vragen heb, of dat ik ze doorverwijs naar een bepaalde link. Je moet nou niet gaan lachen hoor, maar ik weet niet eens wat een HOT is en waar dat ding zit. Ik heb bijv ook nog nooit m'n TV ontladen en koop freezespray zonder te weten wat ik er mee moet doen. Zie bijv mijn post betreffende de 'werking van een condesnator (was spelfout)'. Ik vind het allemaal wel een heel interessante materie (zelf bedrijfskunde/WTB gestudeerd), maar moeilijk zonder degelijke basiskennis. Des te groter is mijn dank voor mensen zoals jou die de moeite nemen om, evt mbv EURAS, anderen (leken) te helpen met hun problemen. Voor mij was de uitleg van het servicemenu i.i.g. goed te doen. (ik had echt nog nooit van zo'n menu gehoord).

Reply to
Birdy

Misschien is er iemand die het E-mail van Dhr. Bakker heeft, dan zou hij het ook mij misschien willen uitleggen.......

Marc....Den Haag

Reply to
=?ISO-8859-1?B?TWGuqQ==?=

Ma®© wrote in nl.hobby.elektronica:

Misschien is hij met verlof? Ik heb er al een paar dagen niets van gevonden. Probeer deze eens, dit staat in zijn "headers"

snipped-for-privacy@panic.et.tudelft.nl

Opgelet, misschien zit daar een "antispam" op, het kan zijn dat jij wat met dat adres moet "experimenteren"

--
SPAM will always be deleted.
We never read junk/unrequested mail

HOT; Horizontal Output Tranformer (horizontale uitgangstranformator), maakt met behulp van de Horizontale Eindtransistor de benodigde Hoogspanning die nodig is om de electronenstraal op de voorkant van de beeldbuis te doen toekomen alsook de g2 spanning en de focus spanning. Daarnaast verschillende lagere spanningen welke gelijkgericht worden en in verschillende kringen gebruikt worden als bijkomende voedingen.

Jij bedoelt een beeldbuis ontladen? Of de elco's van de voeding ontladen zodat je geen spanning op je pollen krijgt? :-)

hihi, onderdelen afkoelen...(fouten welke "na een tijd/soms" verschijnen. perslucht spray bus, ook zo iets goed om cd lenzen te "herstellen"

Maar toch, er blijft bij mij de indruk dat jij er meer van kent...

Beste groetjes,

--
SPAM will always be deleted.
We never read junk/unrequested mail
mail: Remove the "2"
Alain Beguin
Reply to
Alain Beguin

och ik ben ook maar een leek die 35 jaar in vak zit hahhahahahaha

carlos

"Alain Beguin" schreef in bericht news:Xns93AA6B20F1BD6alainBeguintiscalibe@130.133.1.4...

maakt

Reply to
Carlos

maakt

Dat is dat grote apparaat wat ook wel hoogspanningstrafo wordt genoemd? Die met die dikke rode draad die naar de beeldbuis gaat? G2 / focus spanning zeggen me ook niks.

Ik wist niet eens dat er verschil tussen die twee was. Ik moet eerlijk toegeven dat ik altijd _erg_ voorzichtig ben in die buurt en componenten 'naloop' met een lange cocktailprikker en angstzweet in m'n biln44d :-))

Da's toch leuk voor een leek. Toch zou ik er graag veel meer van leren. Deze NG volgen helpt daar overigens prima bij.

BTW Jij schijnt ook nogal veel van die Philips TV's te weten. Is dat via hobby of werk?

Reply to
Birdy

Ik ook, Carlos, ik ook...zelfs met pensioen sinds verleden jaar :-)

Groetjes,

Al

--
SPAM/Junk/Unrequested mail will fly to the Trash Bin.
Mail: Remove space between n and @

Inderdaad...

Toch een metalen prikker?

Zelfs een "beroeps" leert er van...

Ben in 1961 als technieker begonnen in een grote firma in Antweren in de Diepestraat. Ondertussen verdwenen, ook een jaartje in de States gewerkt en daarna in Kapellen boven Antwerpen tot ik verleden jaar met pensioen ben gegaan.

Ik heb wel het geluk dat ik daar nog 40u per week mag "bijwerken" en zo kan ik een beetje op de hoogte blijven en schema's en cd's napluizen .

Philips is altijd mijn hoofdmerk geweest, maar ik heb 18 jaar Grundig gedaan, tot in 93'. Dit merk is er wat uit maar Philips, ja da's mijn leven, de oude toestellen natuurlijk het meest; de 170 met de lange nek (bb) 370/382/481 de monoprint en dan de kleuren, ik heb de ganse evolutie meegemaakt.

Dan merk je dat je wat ouder wordt...

'k Zal maar stoppen of de newsserver geraakt overbelast ;-)

Groetjes,

Al

--
SPAM/Junk/Unrequested mail will fly to the Trash Bin.
Mail: Remove space between n and @
Alain Beguin
Reply to
Alain

Alain wrote in nl.hobby.elektronica:

Ik bedoel wel 40u per maand...wat gaan jullie denken :-D