Siemens Vaatwasser 2

Enige tijd geleden heb ik hier een probleem gepost met onze Siemens Lady vaatwasser, die na afpompen stilvalt. Nu heb ik mogelijk via een tip uit deze groep de oplossing gevonden op een Duits forum. Echter mijn technisch Duits is niet zo goed...;-) Weet iemand wat er met onderstaande tekst bedoeld wordt (met name Druckdose en schlauch)?? Mijn dank zou groot zijn..

Ruud

Dann dürfte das Problem wohl an der runden Druckdose liegen. Diese hat auch

einen Wechselkontakt. Zeihe einfach mal den Schlauch am und puste in die > Dose heinein. Der Wechselkontakt muß schalten (messen und nicht nur
ören )
Reply to
Ruud

Als je met een taalprobleem zit kun je altijd babelfish eens proberen:

Helaas geen direct Duits/Nederlands maar via Engels kom je er wel. Vertaling is niet echt briljant, maar in dit geval kun je er wel uit halen:

Schlaug = slang Druckdose = drukcapsule (Dat is in dit geval een drukopnemer die gebruikt wordt om het water niveau te bepalen).

Losse woorden kun je ook in andere on-line woordenboeken wel opzoeken. Zie bijv.

Het advies is dus om de slang er af te trekken en even op de opnemer te blazen, hij moet dan schakelen.

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

Help!  I'm trapped in a PDP 11/70!
Reply to
Stef

"Stef" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@internet.stef.home...

Het slanggetje is vaak een probleem. Gaat door zeepresten ed verstopt zitten. Dus ook goed doorblazen richting machine.

Jantje

Reply to
Jantje

"Jantje" schreef in bericht news:419396d0$0$773$ snipped-for-privacy@reader20.nntp.hccnet.nl...

Mensen, allemaal bedankt. Het gaat wel lukken zo. Eerst nog even uitbouwen van het weekend. Resultaat zal ik posten.

Reply to
Ruud

"Ruud" schreef in bericht news:cf843$4193a563$3e15ee82$ snipped-for-privacy@publishnet.news-service.com...

Hierbij het resultaat. Machine uitgebouwd. Op de bodem stond ca 1 cm water, waardoor de vlotter op de bodem ging drijven. Alles uitelkaar gehad, slangen schoongemaakt (je wil niet weten wat daar uitkomt....), alles weer in elkaar en fietsen met dat ding. Helaas kwamen er toch druppels tevoorschijn. Oorzaak blijkt een poreuze slang aan de onderzijde van het "grote plastic waterding (met al die kanalen)". Nieuwe slang erop en opgelost. Bedankt voor de hulp.

Ruud

Reply to
Ruud
[...]

Eventueel kun je een busje speciaal schoonmaakmiddel voor vaatwassers gebruiken, om de laatste resten eruit te krijgen.

[..] T.
Reply to
Telcofan