RFID chip?

Ik heb bij wat computerspullen die ik had besteld ook een label met op de voorzijde een streepjescode, maar op de achterzijde een printje ge=EBtst. Heb ik zojuist mijn eerste RFID in het wild gespot?

Reply to
Superkees

Bekijk de achterkant van je nummerbord maar eens goed, als het niet ouder dan enkele jaren is.

            -  DizTRacT  -

Hoeveel is 24% van nagenoeg geen enkele eigenlijk ?

Voor antwoord per e-mail, eerst het voor de hand liggende deel uit het adres
verwijderen !
Reply to
DizTRacT

Zou best kunnen, maar het staat als het goed is ook op die verpakking vermeld, + RFID icon/symbool, ik zag het ook ooit eens op de transport doos van een laptop, alleen kon ik de chip of de antenne niet zo gauw ontdekken.. waarschijnlijk in het karton....

--
The Fug.
Reply to

Nee, gewoon een standaardbeveligingslabel waarbij de poortjes afgaan als ie niet op de deactiveringsplaat is gelegd.

"Superkees" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@y66g2000hsf.googlegroups.com... Ik heb bij wat computerspullen die ik had besteld ook een label met op de voorzijde een streepjescode, maar op de achterzijde een printje geëtst. Heb ik zojuist mijn eerste RFID in het wild gespot?

Reply to
John

Is dat echt zo? Ik kan er geen bevestigend antwoord op vinden...

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and '.invalid' when replying by email)

Het nieuwtje dateert al weer van begin vorig jaar, als ik me goed herinner. Ik weet echt niet meer in welk verband het voorkwam.

Het zijn wel wat grotere, ze zouden vanaf een konstruktie over de weg moeten kunnen worden uitgelezen (bijvoorbeeld in de overkappende ophangingen van wegbewijzeringsborden e.d. ingebouwd).

Het is ook alleen nog maar voorbereiding, praktisch gebruik wordt er (nog) niet van gemaakt.

Het Duitse Mautsysteem gebruikt ze ook geloof ik (dat ze sedert enige jaren (na forse vertragingen bij de invoer wegens hardware en produktie problemen) gebruiken voor de vrachtwagen tolheffing), en zoals te verwachten viel, nu ook voor personenwagens willen invoeren.

De RFID zelf is overigens minuscuul, minder dan een mm2, de noodzakelijke antenne maakt het geheel nog wat groter.

Straks komen ze ook in je betaalpasje, hopelijk gaan ze die hier nog voorzien van een aan/uit schuifje of drukgevoelig kontakt. In de VS hebben ze met de eerste generatie nog grappige problemen gehad. (te eenvoudige versleuteling).

Altijd handig, betalen zonder zelfs maar je portemonnee te voorschijn te hoeven halen, toch ?

[...]

Zeg maar van zo rond precies een jaar en zeven dagen geleden. Ook wel bekend als 'begin tweede kwartaal 2006' of gewoon 1 april.

--
Ruben

	Misfortune, n.: The kind of fortune that never misses.
		-- Ambrose Bierce, "The Devil's Dictionary"
Reply to
Ruben van der Leij