Re: Telnet babbelen over RS-232 poort naar microcontroller

't Begon anders al aardig te lijken op een wedstrijdje met de titel : Wie heeft het laatste woord ?

Heb je nog zin om verder te spelen ?

-- Evert Vrieze

"Ivo Vermeulen" schreef > > Ik las: "De hardware werkt perfect met een telnetachtig programma."

> Eigenlijk bedoel je gewoon een terminalprogramma. Da's wat anders! > > > > Wat je beschrijft is dat het protocol herschreven is en het vervolgens

nog

> steeds telnet noemt. Ik snap het helemaal. -) > > > > Das ongeveer net als de vraag "Ik heb een brommer zonder motor gemaakt". > > De meesten van ons noemen zoiets echter een fiets of een step ... > > -- > > Evert Vrieze > > tel. +31.40.2128359 > > > > > > "Ivo Vermeulen" schreef in bericht > > news: snipped-for-privacy@hotmail.com... > > > >>Evert Vrieze wrote: > >> > >>>Telnet communiceert via TCP/IP. > >>>De microcontroller of de andere peer moet dus over een complete TCP/IP > >> > > stack > > > >>>beschikken om Telnet te kunnen gebruiken. > >>>-- > >>>Evert Vrieze > >>>tel. +31.40.2128359 > >>> > >>>"Ivo Vermeulen" schreef in bericht > >>>news: snipped-for-privacy@hotmail.com... > >>> > >>> > >>>>Ok, dit is voornamelijk software maar heeft wel met electronica

temaken

resultaat.

Reply to
Evert Vrieze

Ik wil wel meehelpen:

"A TELNET connection is a Transmission Control Protocol (TCP) connection used to transmit data with interspersed TELNET control information."

Dat wat betreft als het gaat om telnet.

Hyperterminal zal zeker ook NIET een telnet verbinding maken over je seriële poort; je moet dan een TCP/IP verbinding kiezen.

Internet is bijzonder afhankelijk van TCP/IP en de daarop gebouwde protocollen zoals HTTP, FTP, SMTP, POP3 en het bovengenoemde telnet. Zoek de bijbehorende RFC's maar op...

TCP/IP heeft in eerste instantie niets te maken met seriële poorten, ethernet en dat soort zaken. Dat je wel TCP frames kunt 'vertalen' en verpakken in data die door een RS-232 poort wordt verzonden, is een 2e verhaal.

Nu Ivo weer. ;-)

Eric

Reply to
Eric Rullens