Re: Startkabels

André-Hessel Jensma wrote in news: snipped-for-privacy@4ax.com:

> [...]

Blijkbaar zien sommigen liever dan anderen de plaatselijke EHBO-post van dichtbij, vastgevroren vehikels verduwen bij gladheid....;((

Overigens, bij een MIO 12v voedingskabeltje valt isolatie momenteel spontaan van de bedrading, 2-3 jaar na aankoop, volledig verpulverend, zonder enige mechanische of chemische oorzaak/belasting.

Zou me niets verbazen als dat geintje ook nog een keer bij startkabels gaat voorkomen....:))

--
Bye,

Willem-Jan Markerink
 Click to see the full signature
Reply to
Willem-Jan Markerink

"Willem-Jan Markerink" schreef in bericht news:Xns9CF6CF3FD2C5wjmarkerinka1nl@130.133.4.10...

Van MIO verbaast me dat nix, ik heb ooit zoiets gehad, een Mitac Mio PDA met GPS voor in auto. Plastic finish was er zo af met kale plekken en dat aansluitplugje met kabel was ook ruk. Erg zwak en dun. Kon hem nog verkopen via Marktplaats en heb toen iets goeds gekocht. Een TomTom One. Ook made in China, maar erg goed opgebouwd, dikke print, goeie onderdelen en connectors. Zelfs is acuu is nog top na bijna 3 jaar gebruik.

Misschien een reservesnoertje scoren?

"Willem-Jan Markerink" schreef in bericht news:Xns9CF6CF3FD2C5wjmarkerinka1nl@130.133.4.10...

ook

wel

spontaan

Heeft een chemische oorzaak, valt vanzelf uit elkaar met het oog op het recycleren van aanwezige metaal. Eco.... weet je wel.

Reply to
bestweter

"Maurits" wrote in news:hhtia0$1upn$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net:

Zouden er bij vorst al kabeltjes compleet doorgebroken zijn?....:))

--
Bye,

Willem-Jan Markerink
 Click to see the full signature
Reply to
Willem-Jan Markerink

Ik heb winterbanden gemonteerd. En ook de siervelgen erop gezet. Die worden blijkbaar bros bij koud weer. Pang, een scheur erin.

Siliconenkabel kan goed tegen kou. Goed rubber ook wel. PVC wordt erg stug maar blijft ook wel heel. Ik heb nog geen kabels kapot zien gaan.

P.

Reply to
P.

"Willem-Jan Markerink" schreef in bericht news:Xns9CF6E6E8E50DBwjmarkerinka1nl@130.133.4.10...

Zou mij nix verbazen ik heb weleens rubberen 230 V kabels gezien waar de vellen erbij hingen. Maarja dat was in bouw. Die groene grondcoaxen aan mijn satellite dish houden het prima, geen barstje te zien. En het was hier toch wel -10 vannacht. De knabbelende beessies die PVC autobedrading zo lekker vinden lijken mij bij de duitse grens een groter probleem. Er zijn zelfs marterverdrijvers te koop Heb jij dat of stal je binnen?

bestweter stelde de volgende uitleg voor :

UV licht?

Bert

zo

PDA

Een

Wacht maar tot de zon meer kracht krijgt. Die grondkabel is niet bestand tegen UV.

te

Reply to
Omnibus

"Omnibus" schreef in bericht news:4b426c4a$0$22943$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Ik wacht af, tot nu toe houden ze het prima, er zit een dikke PE mantel op die 3 LNB kabels. Zou me nix verbazen dat ze nog jaren meegaan.

P. wrote in news: snipped-for-privacy@4ax.com:

zo

PDA

Een

Ergens in een Chinese fabriek gaat zich nu iemand heel schuldig voelen....:))))

Wonderlyck, toch.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink
 Click to see the full signature
Reply to
Willem-Jan Markerink

"Maurits" wrote in news:hhto6t$23ar$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net:

Zeker een pallet betonblokken overheen gerold....;))

Gewoon geen splinternieuwe voertuigen kopen....:)) Bij een oldtimer zaten ze alleen aan de nieuwe bougiekabels....

--
Bye,

Willem-Jan Markerink
 Click to see the full signature
Reply to
Willem-Jan Markerink

Bert wrote in news: snipped-for-privacy@telfort.nl:

Nope, ligt voor 99% van de tijd in een reistas opgeborgen, en sowieso zelden of nooit in de zomer gebruikt.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink
 Click to see the full signature
Reply to
Willem-Jan Markerink

"Willem-Jan Markerink" wrote in news:Xns9CF71B92257DAwjmarkerinka1nl@130.133.4.10:

Overigens alleen de zwarte buitenmantel, de afzonderlijke binnenbedrading/isolatie houdt (nog) stand.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink
 Click to see the full signature
Reply to
Willem-Jan Markerink

"Willem-Jan Markerink" wrote

Misschien is de weekmaker verdampt? Bij pvc kan dat gebeuren..

Reply to
Eva

Omdat ze tegenwoordig vismeel gebruiken bij de fabrikage van die kabels.

Reply to
Omnibus

Ik heb ze gekocht bij Conrad. Er staat bij Conrad dat het Michelin is.

Maar het Michelin-merkje is gewoon een sticker in het midden. Waarschijnlijk gewoon chinese import die onder autobandenmerken verkocht wordt.

P.

Reply to
P.