Nieuws over Conrad

Hier nabij, in Rijsel/Lille gaat de grote winkel van Conrad dicht.

Er zijn er 2, een kleine shop in het centrum (Wazemmes, nabij de markt), en een grote in Englos.

Ik weet niet of de Franse internet winkel verdwijnt...

 Click to see the full signature
Reply to
user

en

Conrad heeft zijn fysieke winkels in Nederland al jaren geleden gesloten en levert hier nog slechts via internet.

Reply to
Omnibus

Dat is toch helemaal niet erg? Weer een winkel met alleen maar rommel weg.

Kijk eens op Dealextreme.com Veel meer Conrad achtige rommel voor

1/10de van de prijs.
--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...
 Click to see the full signature
Reply to
Nico Coesel

Conrad heeft inderdaad ook wel wat rommel, maar dealextreme is helaas niet voor niets tot een factor 10 goedkoper.

Zowel bij Conrad als bij Dealextreme geldt, dat je moet weten wat je koopt. Beiden hebben ze zo hun nut. Of heb jij nog een adresje voor Mars ladenkastjes?

Da's sneu, in NL gelukkig niet...

--
groeten,
____________________________Jim©
 Click to see the full signature
Reply to
"James T. Kirk©"

Daar_zit_ wel wat kwaliteitsverschil tussen plus dat e.e.a. elkaar NIET volledig overlapt. Bovendien moet je erg lang wachten op je bestelling...

--
groeten,
____________________________Jim©
 Click to see the full signature
Reply to
"James T. Kirk©"

Bij Dealextreme koop je dezelfde kwaliteit als bij Conrad (en vice versa).

Conrad is ook erg langzaam met leveren. Vandaag besteld morgen in huis lukt Conrad ook niet.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...
 Click to see the full signature
Reply to
Nico Coesel

Dezelfde soort kwaliteit: Wisselend, maar Conrad heeft wel degelijk een gemiddeld hogere kwaliteit voor zover ik spullen in handen heb gehad of van de ervaringen heb gehoord. Ik heb op dealxtreme echt dingen gezien die Conrad nog niet zou durven verkopen al zaten ze in de hoogste nood. Gruwelijke netadapters bijvoorbeeld, maar vast nog wel meer spul.

Maar ze zijn een stuk sneller dan vroeger. En ze zijn er eerlijk in. Ik heb nu weer een klant die een moederbord bij een webshop besteld heeft. Wat blijkt? Het gaat per stuiterzending (dropshipment) vanaf de leverancier van die webshop (zal wel iets met 3 letters zijn ofzo, zelf ook wel eens slechte ervaringen mee gehad) en ze liegen glashard dat dat binnen 1 tot 3 dagen kan.

:-)

Nu kan ik je echt niet meer volgen. Dropshipping betekent dat een zending direct vanaf het magazijn van de groothandel naar de klant wordt gestuurd. De webwinkelier ziet het artikel niet eens. En ja, dan kan in de regel binnen 1 tot 3 dagen (3 dagen is eigenlijk al erg lang).

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...
 Click to see the full signature
Reply to
Nico Coesel

Heb zelf ook een webshop, niet met electronica, en gebruik ook dropshopping bij een van mijn leveranciers. Dat werkt heel snel. Klant besteld, bestelling naar leverancier, volgende dag in huis incl tracktrace code. Haal ook items uit China. In 4 dagen hier met DHL. Zelfs goede ervaringen met normale Hong Kong Post. In de regel een levertijd van anderhalve week. Soms paar dagen langer, soms paar dagen korter......

Reply to
Broodje bakpau jonguh

In de computerbranche gaat het naar mijn ervaring best wel vaak mis. De keren dat ik zelf bij de groothandel om een dropshipment heb gevraagd ging het 100% van de keren goed (maar dat is incidenteel en tegen meerprijs), de keren dat ikzelf of een klant een willekeurige webshop iets heb laten dropshippen (aldaar kennelijk gangbare procedure) was het 100% van de keren landurig drama. Dat is dus ook incidenteel, maarja soms hebben de eigen vertrouwde groothandels iets niet.

OK, maar het duurt geen 3 weken, bovendien heeft Conrad ook zat Duitse producten van goede kwaliteit en Deal Extreme niet (99,9% Chinees). Ik ben klant bij beiden en kan ze waarderen voor verschillende zaken..

--
groeten,
____________________________Jim©
 Click to see the full signature
Reply to
"James T. Kirk©"

snipped-for-privacy@wf.dd.invalid schreef: knip

Ik heb bij DealExtreme 5 maanden en 16 dagen op een kabeltje gewacht....

--
groeten,
____________________________Jim©
 Click to see the full signature
Reply to
"James T. Kirk©"

OK, ik geef toe dat Conrad ook goede producten heeft. Op het werk gebruiken we de relaiskaarten van 4 tientjes voor duurtesten. Ondanks het simpele seriele protocol en een enkelzijdige print gaat het schakelen miljoenen keren goed.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...
 Click to see the full signature
Reply to
Nico Coesel

Dat is waarschijnlijk het "extreme" deel van hun naam dan ;-)

Over hun Mars ladenkastjes ben ik ook erg tevreden, hoewel de oude modellen van de Hema van iets dikker staal waren (maar al jaren niet meer leverbaar). Dit betreft een overjarig model Raaco kastje dat vermoedelijk in Tsjechie gefabriceerd wordt.

Conrad was ook altijd goed in producten uit het Oosten van Duitsland, zo leverden (misschien nog wel) ze ook Statron voedingen, die toch tot de hogere kwaliteitsklasse behoren.

En ja dan heb je verder inderdaad nog een hoop troep, die bestel ik er dan ook niet ;-)

Het kabeltje was dan ook extreem goedkoop... ;-)

--
groeten,