Menu codes voor hotel TV's

In hotels heb je altijd TV's waarvan je de zenders niet kunt installeren. Is er ergens een site oid waar je de codes kunt vinden?

Reply to
Gert

Op

staan ze vaak wel.

Overigens zijn er ook hotel-only TV's, die andere firmware aan boord hebben en niet naar normaal bedrijf om te schakelen zijn.

Maar het lukt mensen wel om de zenders zo in te delen dat er geen snars meer van klopt. Ik zal die euras eens bekijken. Bedankt.

Reply to
Gert

Voor de thomson tv's is het simpel zet ze in standby en druk op het toestel de -toets van volume in en daarna de - toest van de zender toets dan kom je in het menu. Voor JVC tv's heb je een dogle nodig op scart1 aansluiting. Philips of look a like gaat niet deze wordt op afstand via Guestlink systeem geprogrammeerd en kom je in het menu dan na het uit en aan zetten is alles weer weg. Vele van de hotel TV's welke daar verschillende firma's worden geleverd zenden signaal terug zodat men precies registreerd wat men kijkt en voor hoelang. Mijn truk is neem een klein eigen ontvanger meer sluit deze op de scart aan en je kunt zelf kijken wat je wilt, zonder eventuele rekening voor betaal kanalen. "Gert" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@SPAMpot.com...

Reply to
ik

Het is zò dat ik formuleerde :

Das makkelijk ja.

Dongle heb ik dus niet. Das moeilijker

Ook niet dus.

Het gaat me niet om betaalkanalen, maar meer om kanalen die niet geprogrammeerd zijn. Hoe moet ik trouwens dat zien, zo'n kleine ontvanger?

Reply to
Gert

Voor oudere Philips TV's is er vaak een truuk met kanaal 38 en een toetscombinatie die dan weer per chassis kan verschillen.

Euras is echter wel een betaalde database, dus dat loont niet als je niet in het reparatievak zit. Ben jij degene met de Aristona TVCR die hier in de groep eerder de vraag stelde? (kan het zo gauw even niet terugvinden). Je kan ook eens kijken of je op

een documentatie kan vinden. Ik gaf de tip om in het servicemenu te komen, maar kan me zo even niet herinneren of de hotel-mode daar misschien toch los van staat.

Nee, heb hier niets gevraagd over een Aristona, maar ik zit voor mijn werk nogal vaak in hotels en dan ben je aangewezen op de tv en als de zenders niet allemaal zijn geprogrammeerd of de volgorde is niet goed dan wil ik dat zelf ff veranderen.

Reply to
Gert

Simpel als je een laptop bij je hebt. Kijk eens naar de Freecom Hybrid DVB-T/Analog receiver. Gewoon aansluiten op de antenne aansluiting, kanalen zoeken en je kan TV kijken. Als je laptop een S-Video aansluiting heeft gewoon weer op de TV aansluiten en je kan alle kanalen kijken. Laatst nog gedaan, werkt perfect. Ik had zelfs Discovery kanalen die niet via de hotel TV waren geprogrammeerd.

Gr, Yvo

Reply to
Yvo