VR1000 video

Ik vond bij het grof vuil een uitstekende philips VR1000 S-VHS video recorder Natuurlijk zonder AB Het manuel downloaden was eenvoudig , alleen om hem in te stellen moet je op de AB de Menu toets indrukken daarna de funktie "auto setup" selekteren en daarna "OK" indrukken EN daar komt het probleem om de hoek kijken Ik heb wel op een van mijn oude philips AB` s de funktie " Menu" en het werkt ook nog Alleen die " OK" knop is nergens te vinden Is er nog een andere truc om hem voor de gek te houden zodat hij toch in de autoset mode gaat ?

In het manuel staat dat hij bij de eerste keer inschakelen automatisch naar autosetup gaat Ik kan hem alleen niet wijsmaken dat dit de eerste keer is.

Jack.

Reply to
jack donio

"jack donio" schreef in bericht news:dlfn8j$sh0$ snipped-for-privacy@news4.zwoll.ov.home.nl...

Als er een accu inzit, zou ik deze even los solderen een minuut wachten, weer vast zetten en kijken of hij denk dat ie nieuw is

wim

Reply to
wim menzo

"wim menzo" schreef in bericht news:437bb41b$0$810$ snipped-for-privacy@textreader.nntp.hccnet.nl...

Anders kun je voor een paar euro bij de Blokker een universele AB kopen. Misschien zit daar wel een "OK" knop op.

heian

Reply to
heian

"jack donio" schreef in bericht news:dlfn8j$sh0$ snipped-for-privacy@news4.zwoll.ov.home.nl...

Aldi verkoopt een heel goede programmeerbare AB van Medion. Ik kan daar al mijn apparaten mee bedienen Huub

Reply to
ikke = huub

nee Dit is een van die specifieke gevallen waar bij in Uni AB ` s niet is voorzien Deze OK funktie is alleen aanwezig op de orginele RT598 dat is het probleem Als ergens het juiste data code patroon van de verschillende RT598 funkties te vinden is kan ik het wel namaken maar ik had gehoopt dat met een verborgen knop combinatie de autosetup aan te roepen zou zijn Philips heeft dat wel met meerdere toestellen Jack.

Reply to
jack donio

"heian" schreef in bericht news:437cba92$0$750$ snipped-for-privacy@dreader2.news.tiscali.nl... : : "wim menzo" schreef in bericht : news:437bb41b$0$810$ snipped-for-privacy@textreader.nntp.hccnet.nl... : >

: > "jack donio" schreef in bericht : > news:dlfn8j$sh0$ snipped-for-privacy@news4.zwoll.ov.home.nl... : > > Ik vond bij het grof vuil een uitstekende philips VR1000 : > > S-VHS video recorder : > > Natuurlijk zonder AB : > > Het manuel downloaden was eenvoudig , alleen : > > om hem in te stellen moet je op de AB de Menu toets indrukken : > > daarna de funktie "auto setup" selekteren : > > en daarna "OK" indrukken : > > EN daar komt het probleem om de hoek kijken : > > Ik heb wel op een van mijn oude philips AB` s de funktie " Menu" : > > en het werkt ook nog : > > Alleen die " OK" knop is nergens te vinden : > > Is er nog een andere truc om hem voor de gek te houden : > > zodat hij toch in de autoset mode gaat ? : > >

: > > In het manuel staat dat hij bij de eerste keer inschakelen : > > automatisch naar autosetup gaat : > > Ik kan hem alleen niet wijsmaken dat dit de eerste keer is. : > >

: > >

: > > Jack. : > >

: > Als er een accu inzit, zou ik deze even los solderen een minuut wachten, : > weer vast zetten en kijken of hij denk dat ie nieuw is : >

: > wim : >

: : Anders kun je voor een paar euro bij de Blokker een universele AB kopen. : Misschien zit daar wel een "OK" knop op. : : heian : Van de 4 van die AB's die ik heb, is er één, die op mijn sony audio één functie doet: uit schakelen ! Maar, de slaapkamerlamp dimmen doen ze wel (niet met alle toetsen,wat volgens de gebruiks aanwijzing van die dimmer wel zou moeten. BP

Reply to
BertP

Misschien dat je _dat_ beter kunt vragen in news://nl.hobby.elektronica

groet

martin

--

"Beer is life!"
Reply to

"jack donio" schreef in bericht news:dliq5i$udm$ snipped-for-privacy@news6.zwoll.ov.home.nl...

Ja dat vertelde men mij ook over de zoomknop en OK knop van mijn JVC televisie. Toen kocht ik voor 25 euri een vervanger op maat. Die werkt prima. Maar de toetsen staan vreselijk onoverzichtelijk. Dat ding van Aldi is veel goedkoper, 6 euri dacht ik, en kan werkelijk alles en de toetsen staan gebruiksvriendelijk. En als het niet direct met de voorgeprogrammeerde codes kan, dan kun je nog altijd, helaas alleen als de originele AB aanwezig is, de ontbrekende toets naar een toets kopieren. Daardoor kan ik zelfs extra functies voor mijn DVD recorder programmeren.

Huub

Reply to
ikke = huub

Hoi Jack,

jack d>

Kan je ergens binnenin geen "reset jumper" oid. vinden zodat ie denkt nieuw te zijn ?, verder heb ik in ieder geval wel in een paar turbo-drives lithium batterijtjes gezien (zo'n rechtop gemonteerde 3V CR20XX), maar zoiets had je waarschijnlijk dan al gevonden. Of een nieuwe lege eeprom erin zetten als die los en erg goedkoop blijkt aan de vermoedelijke main-processor in het apparaat (maar wel wat ver gezocht).

succes, groeten van Bart

Reply to
Bart Jorritsma

Op mijn Psion 5mx heb ik een programmaatje waarmee je alle RC5 codes kunt programmeren zodat je alle functies moet kunnen nabootsen. Als die video het RC5 protocol spreekt moet dat dus wel lukken. Dergelijke progjes zijn er ook voor andere PDA's, en ook voor bijv. smartphones.

Zelf gebruik ik het om een learning afstandsbediening te programmeren met functies voor een apparaat waarvan ik de afst.bediening niet heb, en waar universele afst.bedieningen de functies niet voor hebben.

Bram

--
Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular?
Reply to

Een lege EEPROM is niet handig, je mag dan van alles gaan instellen. Ik meen me trouwens te herinneren dat de VR1000 een JVC machine is en geen turbodrive.

- Met vriendelijke groet,

Ik was al bezig in DOS een programma te maken om alle mogelijke codes op een IR Led te zetten , toen ik het gevoel kreeg dat ik bezig was het wiel opnieuw uit te vinden.

Na wat zoekwerk op het web kwam ik de volgende site tegen.

Een uitstekend stukje programma , het is er voor Windows en voor Linux Er is een uitgebreide bibliotheek bij van de meest exotische afstandbedieningscode` s Een IR Led met een weerstand van 1 K en een diode aan de Comport hangen en je kunt er iedere AB mee simuleren. Een aanrader voor iedereen die een afstandbediening mist werkt perfect en en zijn ook receive file`s te vinden om b.v. WinAmp e.d. met een AB te besturen. Groet , Jack.

"Bram" schrieb im Newsbeitrag news: snipped-for-privacy@dont.mailme.invalid...

Reply to
jack donio

Tussen ( ) waar heb je dat RC5 protocoll gevonden voor de Psion 5 ? ik heb ook zo` n ding, en waar vind je die connector die zoek ik ook al lang. Groet Jack. "Bram" schrieb im Newsbeitrag news: snipped-for-privacy@dont.mailme.invalid...

Reply to
jack donio

Bedankt voor de tip, scheelt me weer investeren in o.a. service-afstandsbedieningen en een programmeerbaar RC6 geval voor DVD-spelers :)

De software:

Bedoel je met connector de seriele kabel? Die heb je niet nodig als je een compact flash kaartje hebt; je zet de software dan eerst via je PC op de kaart.

Bram

--
The things that come to those who wait are usually the things left by
those who got there first.