Maken van eigen Digitale klokken met connectie naar PC

ge

er

Zoals ik het nu zie, moet het denk ik toch mogelijk zijn om iedere LCD scherm te programmeren naar gelang het IP adres dacht ik.

1 LCD schermpje heb ik al kunnen programmeren via vb.net en dlportio.DLL dus denk ik dat meerdere ook wel zal moeten gaan (hoop ik).

U zegt dat ik van 1 naar 5 transmitters moet gaan, wat bedoelt u daar precies mee?

Alvast bedankt

PS heb gisteren avond een email terug gekregen van Antratek

an Matrix->Orbital kunt u inderdaad meerdere displays via Ethernet met =E9= =E9n PC aansturen.

Reply to
Thorgal

"Thorgal" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@k70g2000cwa.googlegroups.com...

| Zoals ik het nu zie, moet het denk ik toch mogelijk zijn om iedere LCD | scherm te programmeren naar gelang het IP adres dacht ik.

Zeker, maar dat betekent een IP adres per LCD scherm en dus een EZL-200F per LCD-scherm. (En een netwerkaansluiting per EZL-200F). Je kunt natuurlijk vanaf de RS232 aansluiting van de EZL-200F naar de vijf displays gaan, maar dat kan ook vanaf de COM-poort van de PC.

| 1 LCD schermpje heb ik al kunnen programmeren via vb.net en | dlportio.DLL dus denk ik dat meerdere ook wel zal moeten gaan (hoop | ik).

Het begin is er dus. Nu kijken of je met een lange verlengkabel tot de bij deuren kunt komen. (Let op: Bij sommige displays wijkt de meegeleverde kabel af van de gebruikelijke "standaard" kabel. Raadpleeg de handleiding als je een andere dan de meegeleverde kabel wilt gebruiken. Een standaard verlengkabel kun je wel op de meegeleverde kabel aansluiten.)

| U zegt dat ik van 1 naar 5 transmitters moet gaan, wat bedoelt u daar | precies mee?

Eén COM-poort kan niet zomaar vijf displays aansturen. Met een beetje geluk en als de kabels niet te lang zijn misschien twee maar daar zou ik niet op willen gokken. Mij te onbetrouwbaar. Op de eerste plaats is het signaal dat een COM-poort afgeeft niet sterk genoeg om die vijf displays te bedienen. Op de tweede plaats ontstaat er op de kabels een rommelig signaal door misaanpassingen en reflecties. Goede kans dat niet één display het signaal meer foutloos ontvangt. Om zeker te weten dat je een goed signaal verstuurt, heb ik dus voorgesteld een kastje te maken (hobby weet je wel) waar het signaal van de PC ingaat en er bij vijf uitgangen weer uitkomt. Elke uitgang heeft (in dat kastje) zijn eigen transmitter (of zender of versterker of hoe je het maar noemen wilt).

Als alternatief heb je altijd nog een PCI-insteekkaart met een aantal extra COM-poorten.

| Alvast bedankt

| PS heb gisteren avond een email terug gekregen van Antratek

Als de displays niet te ver bij elkaar en bij de EZL-200F vandaan staan kan dat misschien wel lukken. Je legt dan één kabel die vanaf de EZL-200F langs alle displays gaat. Datzelfde geldt trouwens ook weer voor de COM-poort van de PC. Of het signaal sterk genoeg is om op die manier vijf displays aan te sturen betwijfel ik maar misschien belast een Matrix-Orbital display de zendende COM-poort veel minder dan een gewone RS232 zou doen. Aangezien ik die details niet precies weet, kan ik er ook niet van uit gaan. Ik heb begrepen dat je naar vijf deuren wilt en dat die nu niet direct naast elkaar liggen. Met vijf displays en lange kabels zie ik geen kans om zo een betrouwbare verbinding op te zetten. De leverancier van de deuropeners gebruikt niet voor niets RS485.

petrus bitbyter

Reply to
petrus bitbyter