iemand met een hele oude oscilliscoop gezocht

Oproep!

Ik wil een foto maken van een hele oude oscilloscoop met daarop een signaal wat ik zelf aanlever. De scope moet wel x-y mode aankunnen. De meeste kunnen dat wel. De twee signalen zijn 0-5V.

Wie heeft zo'n oud museum stuk, die daar aan mee wil werken? Het moet dus beslist een oud geval zijn, hoe meer rare bakelieten knoppen, hoe beter. En hij moet natuurlijk nog werken.

Liefst een beetje in de buurt van Hillegom (Haarlem/Leiden) maar een 100KM wil ik er ook wel voor rijden. Als tegenprestatie denk ik aan een flesje wijn of iets dergelijks. Het is waarschijnlijk een uurtje werk.

Ik neem dan zelf het schakelingetje mee. Het betreft een 'oscilloscoop klok'. Op

heb ik een beschrijving/plaatje staan. De te maken foto wil ik gebruiken voor mijn website.

--
Thanks, Frank.
(remove 'x' and 'invalid' when replying by email)

k heb hier een Philips PM3230 (http://80.61.98.200/josvandijken/fotoalbum/view.php?album=divers&foto=70)

is dat wat?

--
Joz  - jvd_609 [at] hotmail [dot] com
Home: http://www.josvandijken.tk

Ik heb nog een skoop uit 1953 staan. Ex US-army. (Schijnt in Korea dienst te hebben gedaan.) Beetje gemodificeerd inmiddels (behuizing is niet langer waterdicht :-) Laatste keer dat ik er naar keek gaf hij nog beeld ook.

--
met vriendelijke groet,
Gerard Bok

"Gerard Bok" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@News.Individual.NET...

Ik heb nog een Philips scoop uit 1948 staan, die het ook nog doet.

Ben

Reply to
BenDeGek

"BenDeGek" schreef in bericht news:416fde6d$0$37789$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

1948, het record tot nu toe. In welke plaats woon je? De scoop kan x-y aan?
--
Thanks, Frank.
(remove 'x' and 'invalid' when replying by email)
Reply to
Frank Bemelman

Ik heb nog een heathkit model 10-12 staan. Volgens mij doet i het nog. Als je belangstelling hebt wil ik het wel even proberen voordat je naar utrecht komt. Ziet er ongeveer zo uit:

Is alleen ouder denk ik.

--
Wil je ook niet voor muisklikken gaan betalen?
Stem dan tegen de Europesegrondwet.

pim. ReplyTo: nospam4me [at] schaeffer.tk

Reply to
pim schaeffer

Nu ik er over nadenk moet dat ding wel ouder zijn want hij is alleen ac gekoppelt en dat is een groot nadeel.

--
Wil je ook niet voor muisklikken gaan betalen?
Stem dan tegen de Europesegrondwet.

pim. ReplyTo: nospam4me [at] schaeffer.tk

Reply to
pim schaeffer

Bel eens naar het omroep museum in Hilversum, of kijk eens hier onder.

André
http://www.xs4all.nl/~bausie/
Reply to
bausie.

Ik heb een oude russische scoop van 30 jaar oud. Met bakelieten pijlknoppen . Misschien heb je er wat aan.

"Frank Bemelman" schreef in bericht news:416f962c$0$25965$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Reply to
G.Dijkstra

"Frank Bemelman" schreef in bericht news:41703d96$0$34762$> >

Geen idee, ik zal hem eens van zolder halen.

Ik woon in Breda.

Groeten,

Ben

Reply to
BenDeGek

"BenDeGek" schreef in bericht news:4172d550$0$568$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Oef, da's nog een pittig eindje karten, vanaf Hillegom.

113 KM.

Ik vraag nog even aan Gerard.

--
[...]

1953, da's ook niet gek. In welke plaats woon jij? Ik wil een beetje de grens leggen op 100KM vanaf Hillegom, vandaar.
--
Thanks, Frank.
(remove 'x' and 'invalid' when replying by email)
Reply to
Frank Bemelman

Leuke site! Ook mooie nixie klokken.

Paul (heeft 'helaas' een scope uit de jaren 70)

Reply to
Paul