Digitaal naar analoog

Bestaat dit/ is dit mogelijk? Apparaatje wat binnenkomend digitaal TV-signaal in z'n geheel weer omzet naar analoog, zodanig dat net zoals met analoge kabelverbinding, aangesloten apparaten weer allemaal zelfstandig en onafhankelijk een zender kunnen kiezen. Zou volgens mij goed te verkopen zijn op het moment....

f.

Reply to
frans

Een stapel losse DVB ontvangers en even zoveel modulators. Kan je meteen een kabelnetje beginnen met je buren.

Zoiets ja. En nu dat alles in één kastje stoppen......zodat het bruikbaar en betaalbaar is om binnenshuis te gebruiken...

f.

Reply to
frans

Ik vrees toch dat dat nog best lastig gaat worden. Een middelmatige kwaliteit stereomodulator kost al gauw 30 euro inkoop, idem DVB-ontvanger

50 euro. Zou je deze met elk 10 stuks in een kastje samenbouwen dan zal je wel enkele euri per stuk besparen, maar niet veel meer. Opzich is dat nog niet eens zo'n ramp, je deelt de kosten immers met de buren.

"frans" schreef in bericht news:45bdde1a$0$336$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Er zit toch een analoge uitgang op de digitale kabel ontvanger , dan kan het daar op? of begrijp ik iets niet goed?

Reply to
anno

Op Wed, 31 Jan 2007 19:49:24 +0100, schreef anno:

Ik denk dat OP bedoelt dat de digitale ontvanger aan zijn uitgang *alle* ontvangen zenders tegelijk als analoog HF-signaal levert - dus zoals het huidige kabelsignaal. Helaas is dat zoals al eerder uitgelegd niet zo simpel - je hebt namelijk voor elke zender een aparte ontvanger plus modulator nodig. Het digitale kastje heeft voor zover ik weet slechts één ontvanger en één modulator, zodat je naar slechts één zender tegelijk kunt kijken (en niet eens een andere zender tegelijk op video kunt opnemen ...).

Linetec Translation and Technology Services

http://www.linetec.nl/

"Richard Rasker" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@linetec.nl...

Je uitleg van wat ik bedoel is correct. Ik vraag me af of digitale ontvanger en modulator niet in één of een klein aantal chips gegoten kan worden. Stop er 30 in een kastje, en je hebt een verkoop-hit. Iedereen kan weer 30 zenders door het hele huis op alle TV's/pc's etc. bekijken (al dan niet samen met de buren), zonder dat er voor elk apparaat een dure stand-alone receiver aangeschaft moet worden. Zorg dat de ontvangerchip tegelijk dvb-c/t/s aan kan, en de markt ervoor is grooot. Ik kan eigenlijk nauwelijks geloven dat het nog niet bestaat - is er misschien iemand die Chinees kan ontcijferen? ;-)

f.

Reply to
frans

Ze bestaan kijk naar tandberg deze heeft een set welke per transponder/stream alles met 1 abbonement ontvangt sluit dit aan op een multi modulator bv van teleste en je hebt zo al deze kanalen zet een paar setjes neer en je hebt zo alles analoog. Over de prijs zullen we het maar niet hebben Kortom Het kost een paar centen maar dan heb je ook iets.

"frans" schreef in bericht news:45c0f0ed$0$332$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Reply to
ik

Bestaat al voor vakantie parken en hotels, dit is wel professioneel spul, maar dat moet ook, want de digitale tv wordt gecodeerd, in het begin was de codering zwak, maar nu is dat bijna niet meer kapot te krijgen, op de satelliet is nog wel veel gratis (FTA) te zien... Bij de satelliet houdt het in dat je het schotel(s) signaal met "schakelaars" over de ontvangers verdeeld, zodat iedereen een aparte keuze kan maken. (kijk hiervoor in de desbetreffende ng's)

Reply to
TheFug