defect achtergrondverlichting auto/radio/cd philps RC629

Sinds enkele tijd is de achtergrondverlichting uitgevallen wat het nogal moeilijk maakt om LCD info te lezen van mijn (auto)Philips radio/cd speler RC629. Bestaat er de mogelijkheid om ergens van internet een schema te plukken? Nu zal die LED-verlichting schematisch redelijk simpel zijn denk ik en moet het herstellen hiervan ook binnen de mogelijkheden liggen (met als gereeedschap een dun soldeerboutje en multi-meter).De radio heeft een frontpaneel wat verwijderd kan worden. Een handig begin zou al zijn als ik al eens wist welke signalen op die connector zitten/om te beslissen wat ik eerst zou open leggen. dank voor het meedenken. Ivo

Reply to
Ivo

Heb je ook al een schema nodig om twee draadjes te kunnen solderen Ivo?

André
http://www.xs4all.nl/~bausie/
Reply to
bausie.

Niet goed gelezen André; Ivo legt uit waarom hij liever eerst een schema raadpleegt.

--

Groet, Gerard
Reply to

;-) Ja in de meeste gevallen is immers het backlight lampje stuk, jammer bij veel displays is dat dit niet los te vervangen is maar een integraal deel van het display.

Na openmaken en kijken weet je al veel meer;-))

"bausie." schreef in bericht news:cop962$2dp1$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net... | Ivo schreef: | | > Sinds enkele tijd is de achtergrondverlichting uitgevallen wat het | > nogal moeilijk maakt om LCD info te lezen van mijn (auto)Philips | > radio/cd speler RC629. | > Bestaat er de mogelijkheid om ergens van internet een schema te | > plukken? Nu zal die LED-verlichting schematisch redelijk simpel zijn | > denk ik en moet het herstellen hiervan ook binnen de mogelijkheden | > liggen (met als gereeedschap een dun soldeerboutje en multi-meter).De | > radio heeft een frontpaneel wat verwijderd kan worden. Een handig | > begin zou al zijn als ik al eens wist welke signalen op die connector | > zitten/om te beslissen wat ik eerst zou open leggen. | > dank voor het meedenken. | >

| Heb je ook al een schema nodig om twee draadjes te kunnen solderen Ivo? | -- | Groeten, | André |

JanPeter

JanPeter, Ik ben er al achter gekomen dat er verschillende kleine LED's op de print gemonteerd zijn die met enkele plastiek 'lichtbrekers' hun licht verspreiden (zowel achter de lcd als rond de verschillende druktoetsen zodat deze goed aftekenen in het donker) Ivo

Reply to
Ivo

"Ivo" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Voor zover ik weet zijn die leds uitsluitend voor de knopjes, voor het display werden door Philips meestal gewoon lampjes gebruikt. Als je de metalen rand rond het display loshaalt, moet je ze kunnen zien zitten.

Groeten,

Ben

Reply to
BenDeGek