Voeding CD-wisselaar Philips 22RC026 / 22RC027

Ik heb bij het oplossen van een mechanisch probleem aan mijn cd-wisselaar vermoedelijk kortsluiting veroorzaakt bij de din-plug waarmee ik die wisselaar op de autoradio aansluit.

(Ik was heb binnenwerk aan het testen, waarbij de connector (normaliter gemonteerd in het buitenwerk) los hing. Zag net te laat dat de doorgesoldeerde delen gevaarlijk dicht bij de massa hingen).

Nu lijkt het alsof de wisselaar geen spanning meer van de autoradio krijgt. (De radio werkt wel, maar ziet de hele wisselaar niet meer, bovendien heeft Reset (op de wisselaar) geen enkel effect meer. Heb het vanmiddag met een andere wisselaar geprobeerd, zelfde probleem. Ik moet het dus in de radio zoeken.

Weet iemand hoe de Philips autoradio-cassetterecorders uit pakweg 1998 (RC569RDS), voorzien van een mini-iso cd-wisselaaraansluiting (communicatie via D2B bus) de cd-wisselaars van stroom voorzien? Zit er intern ergens een zekering? Of kan er iets zijn doorgebrand?

André-Hessel

--
Antispam: Remember to remove the 'y' character from
          my address to email me. (Replace 'yjensma'

Heb vandaag de radio maar opengehaald, en na wat zoekwerk bleek een smd-zekering (vastgesoldeerd) op de print te zijn doorgebrand. Dat was natuurlijk al heel wat, maar leverde mij gelijk twee problemen:

- Wat was de waarde van de zekering?

- Hoe kom ik aan een nieuwe?

Voorlopig heb ik de zekering maar even doorverbonden, maar op termijn zou ik em toch graag vervangen..., dus wie weet het antwoord op bovenstaande vragen?

André-Hessel

--
Antispam: Remember to remove the 'y' character from
          my address to email me. (Replace 'yjensma'
          with 'jensma').
Reply to
André-Hessel Jensma

Hoi,,

De SMD-zekering die jij zoekt is 2 ampere met bestelnummer 4822-253-30446 positienummer 1402

Gewoon ergens bestellen bij een zaak die bij Nedis of Aswo enz kan bestellen..

Succes Arie..

Reply to
Arie

Hee, hartstikke bedankt. Maareh, hoe weet jij dat? Werk je bij Philips of is dit een (veel) vaker voorkomend probleem?

André-Hessel

--
Antispam: Remember to remove the 'y' character from
          my address to email me. (Replace 'yjensma'
          with 'jensma').
Reply to
André-Hessel Jensma

Weet je ook nog of ie snel of traag is? Want dan kan ik em evt. ook gewoon bij Conrad bestellen (met een andere bestelling mee).

André-Hessel

--
Antispam: Remember to remove the 'y' character from
          my address to email me. (Replace 'yjensma'
          with 'jensma').
Reply to
André-Hessel Jensma

vroeger ooit nog eens die dingen gerepareerd bij Berlo de onderhoudsgroep van Philips destijds. Bij de introduktie van de DC012 wisselaar zijn ze begonnen met zo,n SMD zekering dacht ik......zat nog een 22DC512 radio bij met afneembaar frontje en code haha...

Zekering was wel vaker stuk vooral ook omdat men de wisselaar ging aansluiten terwijl de radio aanstond, het zal zo net niet komen zet er maar traag in vliegt er toch wel uit als er sluiting in je app. zit.... Bestelnummer komt uit de doc van een RC759 radio zo,n beetje de laatste van Philips tegenwoordig is dat onder de naam VDO... hier hoorde ook nog zo,n losse navigatie computer bij....

Groeten Arie.....

Reply to
Arie

Heb gisteren de wisselaar aangesloten toen de radio aan stond. Gaf geen problemen, (maar ik had de zekering dan ook doorverbonden).

Bedankt voor de info,

Ik ga zo'n ding wel op mijn volgende bestellijstje van de Conrad zetten.

André-Hessel

--
Antispam: Remember to remove the 'y' character from
          my address to email me. (Replace 'yjensma'
          with 'jensma').
Reply to
André-Hessel Jensma

Gezien je kennis van Philips autoradio's:

Ik heb hier van mijn broer ook nog een Philips RC459 liggen, die het verder goed doet, maar waarvan de achtergrondverlichting in het frontje niet werkt. Heb het frontje al open gemaakt en gezien dat er 4 leds in zitten. Aangezien ik niet geloof dat die alle 4 kapot zijn, zal er wel iets anders aan de hand zijn.

Is dit ook een bekend probleem en heb je een idee waar ik moet zoeken?

André-Hessel

--
Antispam: Remember to remove the 'y' character from
          my address to email me. (Replace 'yjensma'
          with 'jensma').
Reply to
André-Hessel Jensma

=_NextPart_000_0011_01C58E4F.A7BF2650 Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

De RC 459 heeft toch gewone lampjes? met een groen/oranje kapotje = eromheen??? Meestal wel een onderbreking op de print vooral de doormetaliseringen = geven vaak problemen, heb je wel display-verlichting?

Doei.........

"Andr=E9-Hessel Jensma" schreef >=20

onderhoudsgroep

SMD

frontje

Reply to
Arie

Het hele front is donker. Je moet met een zaklantaarn op de display schijnen om te zien wat er staat. En de knopjes zijn dus ook donker. En binnenin zie ik ledjes, met slechts 2 pootjes. Ook in het menu kom ik geen omschakeling van de achtergrondverlichting tegen, dus ik denk dat ie maar 1 kleur kan geven (klopt ook weer met die ledjes met 2 pootjes).

Maar wat zou er nu aan de hand zijn?

André-Hessel

--
Antispam: Remember to remove the 'y' character from
          my address to email me. (Replace 'yjensma'
          with 'jensma').
Reply to
André-Hessel Jensma

een van de Torx schroefjes om het frontje te openen heeft meestal een kleur groen of oranje, dit is de kleur van de verlichting.. volgens mij zijn het gewone lampjes, en als ze niet stuk zijn heb je waarschijnlijk toch ergens een onderbreking op de print.. om het ff te testen kun je gewoon met een losse voeding 12Volt op een van de lampjes zetten....

Reply to
Arie

Dat klopt, eentje had een oranje puntje!

OK. Hier kom ik verder mee. Ben nu even een slaapkamer aan het verbouwen, maar zodra ik tijd heb ga ik je tip uitzoeken. Zal ook zsm even de lampjes doorpiepen. Dan weet ik snel genoeg of ik een LED of een kapot of werkend gewoon lampje heb.

Bedankt voor je tips,

André-Hessel