CD lens kuisen

Ik kocht zojuist een reinigingsCD voor DVD en CD (dacht ik), gewoon zo'n schijf met (zes) borsteltjes. Even geprobeerd op mijn draagbare CD speler en goed, ik duw play en hoor hem een paar seconden draaien. Dan, op de Denon (die het stilaan wel even nodig heeft), CD erin, play en .... niks draaien. Bestaan er trucs die ik niet ken of ga ik de behuizing moeten openen om te reinigen ?

P.

Reply to
isomo

"isomo" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@g47g2000cwa.googlegroups.com...

Als de lens vuil is kan die beter worden schoongemaakt door het apparaat te openen. Rookaanslag en dergelijke kan met isopropylalcohol en een pluisvrij doekje worden verwijderd. Wees wel voorzichtig want de lens met aangebouwde hardware is erg kwetsbaar.

Maurits

Reply to
Maurits

Weet u waar isopropylalcohol te halen is?

Groeten Jan

Reply to
Jan

"Jan" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@z14g2000cwz.googlegroups.com...

Bij zaken waar H-Fi wordt verkocht of een onderdelenzaak, maar ook de apotheek verkoopt het. Het werd ook ook wel verkocht in een setje met zeemlerenstaafjes (model wattenstaafjes) om videokoppen te opschonen. Spirititus kan een blauw residu achterlaten op een plastic lensje.

Maurits

Reply to
Maurits

kan het ook met contactspray (de echte) ??

Richard

"Maurits" schreef in bericht news:43ce5fbb$0$726$ snipped-for-privacy@dreader2.news.tiscali.nl...

Reply to
dobber