B492 transistor.

Hallo,

Ik heb hier een defecte transistor liggen. Het probleem is dat het een
onbekend type is en Display kan er niets over terugvinden.

Bovenop staat B492 (en daaronder staat nog 7B). Het is een TO-5 behuizing.

De transistor komt uit een externe blits voor een fototoestel. Er zitten er
2 parallel met om beide een koelplaatje. Een ervan is er dus uitgfikt.

Wie weet wat voor soort transistor dit is en of er een vervanger voor is? Ik
vermoed dat het om een Japans type gaat omdat ik er zelf tot nu toe ook nog
niets over terug heb kunnen vinden.

Alvast bedankt,
Mark.

Re: B492 transistor.

Je moet toch zelf een beetje zoeken...

Surf eens naar Google en tik 2SB492 en wat er allemaal
tevoorschijn;komt op uw scherm  :-)
Dan kan je eens 2SD492 intypen, misschien is het zo een???

Groetjes,

Al
--
SPAM/Junk/Unrequested mail will fly to the Trash Bin.
Mail: Remove space between n and @

Re: B492 transistor.

er
Ik
nog

is toch niet zo moeilijk lijk mij of vergis ik mijn

vraag is B492   dus het kan niet anders zijn dan

2SB492
Germanium PNP transistor
NF-Tr/E, 25V, 2A, 6W(Tc25%ø)

equevanlent

AC153, (AC 128, AC 188)
alternate type with lower maximum ratings

Carlos

Re: B492 transistor.
Oeps foutje keek per ongeluk bij d 2sb942.
Maar het is dus inderdaad de ac188k als vervanger voor de 2sb492

Re: B492 transistor.
bedankt allemaal voor de reacties.
Nu moet het wel lukken.
Mark.