apparaten verbinden..hoe?

dag iedereen,

Kan mij iemand uitleggen hoe ik volgende apparaten met elkaar optimaal kan verbinden zonder dat de ene de andere negatief beïnvloed?

- TV toestel met 1 scart ingang plus cinchaansluiting (VHF/UHF) voor antennecoax.

- Analoge satellietontvanger met ingebouwde motorbesturing voor de satellietschotel voorzien van 1 scart (oa. VCR= programeerbaar) en 1 scart (TV/VCR) verder nog 2 cinch RF out (VHF/UHF) en ANT IN (VHF/UHF) en cinch audio in en uit.

- Digitale satellietontvanger met 1 scart(TV) en 1 scart (VCR/DVD) + cinch RF out en ANT in en cinch audio in en uit.

- DVD player met 1 scart(TV) en cinch RF out en in + cinch audio in en uit.

- Videorecorder met 1 scart(TV) en 1 scart (line 2) + cinch audio in en uit en cinch RF out en ANT in.

- HIFI versterker met 2 ingangen voor randapparaten.

Bedoeling is de audio v/d digitale satellietontvanger en DVD player naar de HIFI via de twee audioingangen (=OK, geen probleem) Verder zouden de DVD player,digitale satellietontvanger,analoge satellietontvanger en VCR verbonden moeten zijn met de TV zonder dat ze elkaar negatief beïnvloeden. Waarbij de DVD player en digitale satellietontvanger uiteraard het beste beeld levert van allemaal via scart en best prioritair zijn naar de TV toe? De VCR moet wel in staat zijn opnames te maken van de digitale en analoge satellietontvanger en misschien zelfs van de DVD indien mogelijk. Opgelet er is geen harkantenne en ook geen TV kabelaansluiting voorzien in deze constructie.

Kan iemand mij helpen om dit te verwezelijken?

Met dank, D.Skarski

Reply to
Vander

Dit apparaat vervangen door een moderne AV (HT) receiver met voldoende in- en uitgangen voor audio en videosignalen.

--
Joop van der Velden - pe1dna@amsat.org
Het hele jaar door radiovlooienmarkt op: