Voltmeter til indbygning

Er der nogen som ved hvor man kan finde et billigt voltmeter til indbygning. Jeg skal bruge det til min ellert, så det skal kunne måle melle 0 og ca 50 v, og være belyst på den ene eller anden måde...

Har kigget i diverse autoelbutikker men deres går max til 36v

Og de byggesæt jeg kan finde på nettet koster fra 150 kr og op

jeg har overvejet at købe et billigt multimeter til 50 kr og så bare tage de dele jeg skal bruge, men den er jo ikke belyst.....

Nogle gode ideer?

På forhånd tak - Nikolaj Marquart - 29 72 08 52

Reply to
Nikolaj Marquart

vellemans PM-LED er svaret. VejleRC har det på lager.

Henrik

"Nikolaj Marquart" skrev i en meddelelse news:kGflb.11179$ snipped-for-privacy@news000.worldonline.dk...

indbygning.

de

Reply to
Henrik Mortensen

Hej Henrik Kan du uddybe det lidt, jeg er ikke skrap ud i ellektronikken, læser dog til ingenørd men elektronikken kommer først næste år :-C

Nikolaj "Henrik Mortensen" skrev i en meddelelse news:bn41b4$2m47$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

50

tage

Reply to
Nikolaj Marquart

Dette skulle gøre det:

Henrik

"Nikolaj Marquart" skrev i en meddelelse news:Gcglb.11193$ snipped-for-privacy@news000.worldonline.dk...

til

ca

Reply to
Henrik Mortensen

Hvorfor ikke bare sætte en spændigsdeler foran dette meter, således at du får 0-72 volt. Det koster to modstande ekstra (to 47K f.eks.). Din skala er måske forkert men du skal bare gange med to. Du kan lave en

1:10, men det går ud over følsomheden.

Jørn

Reply to
=?ISO-8859-1?Q?J=F8rn_Hundeb=F