motorcykel batteri droslet ned til 9v.

Jeg ved ikke så meget om elektronik, så jeg tænkte, at der sikkert er nogen herinde, som lige ved, hvad der kan gøres. Jeg har nogle gamel batteri flash til fotografering. Der sidder 6 stk. 1,5v elementer i. De holder ikke strøm så længe, så jeg ville gerne bruge et batteri til en mc, da den har en god størrelse, og sikkert kan holde strøm i meget lang tid. Men jeg har læst, at der absolut ikke må være højere spænding en de 9v. Faktisk bruger flashen kun 7,2, men drosler selv ned fra de 9v. Hvad kan man lave, så der kun kommer max. 9v ud til forbruget? kan jeg paralel forbinde udtaget, så jeg kan tilslutte 3 flash? Er der andre og bedre løsninger mht. batterier?

Mvh. Peter Nielsen

Reply to
Peter Nielsen

"Peter Nielsen" wrote in news:4ebb2f21$0$286$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk:

For lige at være sikker - du fotograferer et sted, hvor der ikke er adgang til anden strøm ikke? For ellers er en 9 volt strømforsyning selvfølgelig det bedste.

Alternativt kan du købe en 12-til-9 volt omsætter i en auto- eller elektronik butik. Om du kan parallelforbinde kommer an på hvor meget strøm flash'en trækker og om alle tre flash trækker strøm samtidig - samt hvor meget omsætteren kan give.

Kan du se noget om forbrugsdata på flash'en? Antal ampere max?

Reply to
Niels Kristian Jensen

Den 10-11-2011 02:55, Peter Nielsen skrev:

Nu skriver du ikke størrelsen, men jeg gætter på C?? Det var måske værd at overveje opladelige NICD, som normalt har større kapacitet - og så have 2 sæt. De koster godt nok de dobbelte -~40 kr. (batteribyen)

Det er ikke en naturlov. Batterier har forskellige afladningskurver, og batterier til køretøjer er ofte til [meget] stor strøm i [meget] kort tid.

//finn

Reply to
Cykelsmeden

"Cykelsmeden" skrev i en meddelelse news:4ebb9a7f$0$294$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Foruden at startbatterier, som mc-batteriet er, ikke er glade for at blive afladet (tømt), hvilket nok kan tænkes at ske, hvis man fotograferer meget. Eller ikke er pertentlig med at oplade hver gang man kommer hjem.

Leif

Reply to
Leif Neland

Jeg har ikke nogen forbrugsdata på flashene i øjebllikket, men kan sikkert finde nogle på nettet. Og det er ikke i nærheden af andre strømkilder jeg skal bruge dem. Så der findes sådan en omsætter fra 12 til 9v. Det må jeg så se, om jeg kan finde hernede i Brasilien. Det var meningen, at jeg skulle skyde dem alle af på samme tid. Du skal have tak for svar :-)

Mvh. Peter

Reply to
Peter Nielsen