Varm DVD Optager?

Hej NG.

Er ikke helt 100% sikker på at det er det rigtige sted at spørge, men jeg gir´ det lige et forsøg.

Jeg har for nyligt købt mig en Lumatron DVD recorder i kvickly til 799,- Den virker fint nok, men bliver i forhold til andre elektriske maskiner jeg efterhånden har haft en del af, utrolig varm på kabinettet? Den er bygget op med stålkabinet, og det føles som i højre hjørne der sidder noget der bliver meget varmt hvor så resten af kabinettet følger pænt med og bliver næsten lige så varmt, og det er vel at mærke kun ved den står i stand by tilstand?

Er det normalt at nogle maskiner bliver så varme eller burde jeg gå ned med den?

Mvh. Thomas.

Reply to
Thomas

Thomas skriver:

Det er såmænd meget normalt.

Du skal sørge for at den står et sted, hvor der er masser af luft omkring den, ellers forkorter du dens levetid.

Regn for øvrigt med at det er strømforsyningen der er for billigt lavet at at når den bliver varm i std by, har den et højt std by forbrug (strømsluger).

Men man kan heller ikke få alt til den pris :-)

Thomas skriver:

Ja

Ja, strømforsyningen dør. Brand starter den næppe.

Hej igen...

Det med at den skal stå luftigt har jeg hørt før, nu står den i et skab men der står ikke noget ovenpå den, mon det er tosset? Det enste der sker kan det være den lever kortere tid? Til den pris er jeg stort set ligeglad, vil dog så nødt rissikere at starte en lille brand derinde? Så varm blir den dog heller ikke!

Thomas.

Reply to
Thomas

Hvis det er denne model du har, så er det et kendt problem:

Hans

Reply to
Hans

Det er godt nok ikke denne model, den hedder Lumatron og er sort med gråt kabinet. Det er den model man ser i Kvickly, men mon ikke det er samme "bras" der er indeni dem alle sammen? Sådan er det jo gerne når man åbner skidtet, jeg var bare lidt nervøs for den der eftersom den blev så varm, fremfor min playstation, eller samsung video osv, som kun bliver lun i forhold til denne, så direkte bliver varm!

Thomas.

Reply to
Thomas

Har den ikke et modelnummer?

Ingen tvivl om det. Man får lige nøjagtig hvad man betaler for. Bagsiden er dog, at det du har sparet på indkøbet stopper du ned i lommen på dit el-selskab og mere til.

Høj varmeudvikling fra et produkt af den type tyder helt klart på et ringe design, så du skal nok ikke forvente alt for meget med hensyn til levetiden som Klaus allerede har været inde på.

Hans

Reply to
Hans

Den ryger også ud når den ikke kan mere, til de penge kan man jo ikke forlange alverden. Ville dog blive lidt ked af det hvis den stod og nærmest selvantændte fordi det er sådan noget billigt skrammel! Men det lyder det ikke til i tror den ville gøre kan jeg sådan forstå?

Tusind tak for hjælpen, god sommer :o)

Thomas.

Reply to
Thomas