Stepmotorer til DIY cnc-fræser

Jeg sidder her midt i mit cnc-fræser projekt og prøver at finde et godt og ikke mindst billigt sted at skaffe stepmotorer. Jeg ved ikke præcis hvad jeg skal bruge endnu, hvor kraftige de skal være, eller om de skal være Uni- el. Bi-polære.

Men jeg vil godt have 3 ens og jeg gætter på de skal være kraftigere end dem der sidder i en printer. Ethvert råd el. henvisning er velkommen.

Venlig Hilsen Martin H. Pedersen

Reply to
Martin Holm Pedersen

Hmm, også den store MF :-) der sidder og trækker papiret frem i f.eks. en HP II'er? Den ser skisme da ret kraftig ud, selvom jeg dog ikke har leget med den...

Mener bestemt det er en stepmotor.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Altså jeg vil ikke totalt afvise det. Men det kan godt være jeg skal forsøge at finde ud af præcis hvor kraftige de skal være.

Men hovedproblemet er at finde 3 ens.. Det er også online butikker mv. jeg efterspørger.

VH Martin H. Pedersen

Kim Voss Schrader skrev:

Reply to
Martin Holm Pedersen

Kim Voss Schrader skrev:

[...]

Hej Jeg bruger 3stk Unipolar 127oz 200step/rev Det fungere fint. Men inden du kan finde den rigtige motor skal du nok lige overveje hvad det er du vil køre i, balsa træ, plexiglas eller alu.... Det giver ikke det samme resultat :O)

Hilsen B.

"Martin Holm Pedersen" skrev i en meddelelse news:44be982d$0$15781$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
B.Agerholm

Okay, du har simpelthen allerede bygget en? Så har jeg en bunke spørgsmål :-)

Har du fået dine steppere fra printere?

Hvad kan du skære i med de motorer du har?

Er maskinen bygget efter dit eget design el. har du brugt et eksisterende fra nettet.? jgro el. tilsvarende?

Har du billeder? :-D

Jeg ville vel egentlig godt kunne skære i lidt af det hele :-) Self. er der grænser for hvad en DIY maskine kan, men det kunne da være godt med en der kunne skære i tyndt alu-plade.

Venlig Hilsen Martin H. Pedersen

B.Agerholm skrev:

Reply to
Martin Holm Pedersen

Martin Holm Pedersen skrev:

Jeg faldt lige over

Deres priser er meget rimelige. Bare lige hvis der var nogen der kunne bruge den information til noget :-)