Den bliver varm og slukker min B&O

Hej Jeg har haft en Beomaster 6000 stående i nogle år. Den spillede dengang helt ok. Nu bliver kølepladerne på bagsiden meget varme i løbet af ca. 5 min, herefter ser det ud til at den selv slukker. Den slukker i hvert fald, men jeg kan tænde den igen i ca. 1 min., så slukker den.

Jeg har ikke nogen service manual på den, men går ud fra at den er termisk sikret. Gad vide hvad der er i vejen? - og hvordan finder jeg lige ud af det. Forslag modtages med tak. Med venlig hilsen Rune

Reply to
RO

RO skriver:

Uhaaa - så lige et billede af den, lever de endnu ?? :-)

Har repareret en beomaster 5000 med næsten samme problem. Her blev der lukket 60 kHz ud af udgangstransistorene og RC ledet til afkobling af HF var brændt af.

Det var 2 små elektrolytter i powerdelen der var færdige og introducerede de 60 kHz omkring volumenkredsen.

Bare en ide ?

Potmeterne til tomgangsstrømmen har det også med at blive dårlige. Også bare en idé :-) Jeg kan desværre ikke huske potionsnummerne på dem.

--
Med venlig hilsen
Brian Østergård

Brian Oestergaard skriver:

En god ide faktisk !

De må være lette at finde.

bare

Tak for svarene. Jeg vil sætte mit scop på og se - og prøve begge forslagene. mvh. Rune

Reply to
RO

Det er en GOD ide.

--