Tynd fotoprintplade

Hej

Meget tynde fotoprintplader belagt med positiv foto. Størrelse f.eks. 100x160m eller andre størrelser.

Hvor kan man få fat i dem? Har du et link til hvor man kan købe disse tynde fotoprintplader?

--
Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

"Monie Jacobsen" skrev i news:421d89a4$0$189$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk

Hvad tykkelse har du brug for ?

Jeg kan se at

kan skaffe fotoprint ned til 0,5mm i tykkelse. Ellers kan du prøve her

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Tak Peter Har brug for at lave dobbelt side printplader. Og har derfor tænkt at lave et Top Layout og et Bottom Layout og så lime dem sammen. Men vilken lim bruges der her? Har hørt at sådan laves dobbel side printpader! Eller hvad mener du?

Mvh Monie

"15kw" skrev i en meddelelse news:421da1ef$0$198$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Reply to
Monie Jacobsen

"Monie Jacobsen" skrev i news:421daf94$0$182$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk

dem

Dobbelt sidet print består af en isolerende plade (kan være glasfiber) der er belagt med en Cu folie på bægge sider. Som du kan se så skal du ikke bruge lim.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Hej

Via EAGLE overføres jeg buttom til en transparens og det virker fint for enkelteside fotoprintplade.

Men hvordan skal det gøres, hvis også TOP-layout ønskes lavet? Se printlayout til midt solfangerstyring:

Det er ligesom om, at der er slubben UV-lys igennem, under fremstillingen Se TOP-layout'et

Har du opskrift på hvordan man som privat kan lave dobbeltside printplader?

Mvh Monie Jacobsen

"15kw" skrev i en meddelelse news:421dbc54$0$172$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Reply to
Monie Jacobsen

"Monie Jacobsen" skrev i en meddelelse news:421e1bf5$0$146$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

printplader?

Dobb. sidet fotoprint.. Print top og bottom layer ud på hver sin folie.. Sørg for at der er nogen mærker eller andet et stykke udenfor layoutet, som du kan bruge til at "aligne" de 2 layers med...

Printet tapes fast til folien og belyses..

Lad folien sidde og monter det andet lag folie.. Brug de førnævnte mærker til at styre placeringen efter.. Belys den anden side.. Fremkald begge sider og æts.... Vær obs på at du ikke overætser den ene side..

Mht. printet på billedet: Har du bare lagt folien ovenpå eller har du holdt den på plads med f.eks en glasplade?...

Jeg plejer at lægge en tynd glasplade over folie + print, for at holde det på plads mens jeg belyser ( 30 minutter med en 100W "potlampe" fra Bauhaus..)

/peter

printplader?

Jeg kan huske fra min HTX tid, at en af lagene skal spejles, og umiddelbart vil jeg gætte på at det er toplaget... Så vidt jeg husker var argumentationen at "det sorte" kommer tættere på printet og der derfor ikke slipper lys ind under de "sorte" områder. Om det er det der er problemet ved jeg ikke helt, da jeg kan huske at jeg var noget skeptisk, men jeg fik aldrig prøvet om det havde nogen betydning... Btw. fik vi lavet udemærket dobbeltsidede print, når man bare lige undgår at skulle lodde på topsider hvor der skal sidde en IC sokkel :-)

Mvh Thorbjørn

Reply to
Thorbjørn Jørgensen

Hej Q

"Q" skrev i en meddelelse news:fdpTd.101590$ snipped-for-privacy@news000.worldonline.dk...

Tabes lægges om folien og om til bagsiden på beskyttelseplast..Ok så langt! Men vil tabet nu ikke vanskeligører montering af den anden sides folie. Tabet skal væk for, at få beskyttelseplastfolie af og monteret af den andes sides folie. Kan folien holdes plads på kanten alene? Har vi de sikkerhed på at det første folie ikke skrider?

Har holdt folien på plads med en 12mm tyk gladsplade størrelse som A4 papir.

Bruger UV-lys 3 stk. lystofrør monteret i en kasse. Belysningstid 10 minutteres for 100x160mm og med en afstand til rørene og printpaden på ca 20 cm

Reply to
Monie Jacobsen

Monie Jacobsen skrev:

Nej det ser mere ud som om lyset er sluppet ind under fordi kanten ikke har ligget tæt til pladen.

Lav en sandvich af to glasplader gerne styret af nogle stykker printplade af samme tykkelse som dit 'rigtige' print så det ikke vipper.

Og sørg for at spejlvende din film så den side du printer på ("emulsions") vender ind mod den fotofølsomme side - ellers kryber lyser i den klare film - der er jo afstand imellem det sorte mønster og den følsomme plade. Iøvrigt kan det være et problem at få alm transparenter til at være tætte nok - jeg har gode erfaringer med kalkepapir og laserprinter.

/carsten

Reply to
Carsten Holck

Tak for svaret Carsten Ved næste printfremstilling, vil jeg nøje følge dine instrukser!

Mvh Monie

"Carsten Holck" skrev i en meddelelse news:421f0811$0$182$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
Monie Jacobsen

Monie Jacobsen skrev:

God fornøjelse... luksus udgaven er selvfølgelig en rigtig vakuumramme...

Tænke - tænke... er der nogen der har prøvet med en kraftig plastikpose og en lille pumpe? (forsøge med en støvsuger?), nå det skal da prøves ved lejlighed.. ;-)

/carsten

--
Standard disclaimer (total uansvarlighed) apply, ...
Reply to

Hej Igen

Det er alertideres med lidt kreativitet. Glæder mig til at se et billede serie af processen ;-)

Mvh Monie

"Carsten Holck" skrev i en meddelelse news:421f13ad$0$172$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
Monie Jacobsen

"Monie Jacobsen" skrev i en meddelelse news:421ed9e8$0$153$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

langt!

andes

Det kommer an på hvordan du griber monteringen an... Normalt er det en fordel at printet er noget større end layoutet.. Du kan snildt skære det overskydende materiale væk inden du begynder at lodde..

Prøv at eksperimentere lidt med belysningstiden.. Det kommer selvf. an på hvor kraftige dine UV rør er, men så vidt jeg husker brugte jeg omkring 3 minutters belysning i en rigtig lyskasse da jeg havde adgang til en sådan..

/peter

Hej Peter

"Q" skrev i en meddelelse news:0q6Ud.101960$ snipped-for-privacy@news000.worldonline.dk...

Det er nok der skal gørres, alså lidt større print.

10 minutter har til dato givet gode resultatter på enkelside print.

Ud på en HP-laserJet 4P laves 2 stk transparentsom limet sammen for, at få det tæt-muligt.

Reply to
Monie Jacobsen