PCMCIA Flashkort - alternativer

Hej

I de gode gamle dage kunne man få et PCMCIA kort bare med FLASH (2Mbyte f.eks.). De fås vist ikke ikke mere, eller jeg kender ikke til alternativer...

Er der nogen der har et godt link til hvor man kan købe sådanne kort Eller findes der alternativer som er kompatible? F.eks. et PCMCIA adapter med mulighed for tilkobling af nutidens standard hukommelse som f.ek.s USB stick eller SD kort?

pft Kåre

Reply to
Kåre

Hvad med sådan en her:

For flere forretninger prøv at søge efter: cf pcmcia site:dk på google

Reply to
HKJ

Jeg har 4 stk 2MB pcmcia flash kort til at ligge som du kan få, hvis du ikke kan bruge et CF adaptor kort.

Reply to
Flemming Frandsen

"Kåre" skrev i en meddelelse news:4663ce28$0$8167$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Hvad med et "PCMCIA Cardbus med 4 x USB 2.0"?

Allan Soerensen

CF + passiv adapter er det oplagte bud. Det opfører sig ligesom kortene som en ATA harddisk. En reel kortlæser (som fx. til SD-kort) mounter jo fint som drev under fx. windows - men der er et driverlag ekstra.

Mvh. Anders (der vist har et par 32MB Sandisk PCMCIA kort liggende ;o)

Reply to
Anders F.

Kåre skrev:

Hvor store skal de være? Jeg har nogle 40Mb. Jeg kan også klare en "IDE-skuffe" hvis det har interesse.

./Lars

Reply to
Lars Schaumburg-Müller

Hvis det er 68 pins, Type-1 kort med PCMCIA 2.0 standard vil jeg gerne give penge for et par stykker.

/Preben Friis

Reply to
Preben Friis

mon det kan bruges i PCMCIA porten på en Amiga600/1200 som ekstra RAM udvidelse? :-)

--
mvh
Rasmus

Jeg aner ikke hvad det er for noget skrammel, på det står der:

Melcard Mitsubishi

2MB F*E² PROM card MF82M1-77DAT01

Det er et type 1 pcmcia kort, men om det er 1.0 eller 2.0 ved jeg ikke.

Reply to
Flemming Frandsen

Hej!

Flemming Frandsen wrote: ...

Nu sælger du det ikke alt for billigt vel? ;-)

Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to
Kim Voss Schrader

de kan stadig fåes sandisk producere dem i stor stil lige fra 32MB til 8GB de bruges eks. til F16 fly, dog i en rugget udgave som kan klare nogle tæsk, vi bruger dem bla. hvor jeg arbejder til data på nogle af vores moduler dog i den ruggee udgave hvor de koster 10 gange mere.

men hvis du ikke har de store krav så koster de ikke meget mere end normale CF kort

det kan anbefales at bruge sandisk, da de er de bedste på market til at funger som IDE disk. du vil også se at sandisk anbefales af en del embeddet producenter bla. versa logic, soekris etc. etc.

/Rasmus

--
www.linuxfromscratch.dk
Rasmus

Jeg er sikker på Preben hader dig:)

Faktisk sad de kort i et antal gamle DEC SCSI RAID controllere som man sælger brugt for 300 USD pr. stk. men jeg ved ikke om jeg gider bøvle med det:)

De 60 stk 4.3 GB SCSI drev er allerede blevet stablet i garagen, klar til at komme med til genbrugsstationen...

En eller anden dag må jeg lære at lade være med at tiltrække elektronik skrot, det eneste jeg fik ud af de mange kg. DEC RAIDs, med en eller anden form for værdi er 24 stk. 12/5V switchmode strømforsyninger.

Reply to
Flemming Frandsen

Næh... men der er noget der tyder på, at Kim ikke kan lide mig mere ;-(

Der er lige nu et 15 MB Mitchubishi kort på eBay til 4 pund ... uden nogle bud... så det er nok udbud og efterspørgsel der bestemmer prisen...

Jeg vil bruge kortene til en digital rumklang der kun kan gemme presets på den førnævnte type kort op til 2 MB.

Flemming, hvis du vil sælge så smid mig en mail.

/Preben Friis

Reply to
Preben Friis

"Preben Friis" wrote

Annulér det ... den kort type jeg skal bruge er S-RAM og ikke E²PROM.

/Preben Friis

Reply to
Preben Friis

Flemming Frandsen skrev:

Hva' Flemming, hvor er du lokaliseret i landet ?

Skal jeg hjælpe dig af med noget af det der mekaniske skrot ?

// Per (3000 Helsingør).

Reply to
Per Jensen

Jeg hjælper også gerne, jeg samler på 4,3GB SCSI

Mvh. Uffe Ravn (4293 Dianalund)

Reply to
Uffe Ravn

Jeg er i Nørre Vissing 8660.

Jeg har 4 RAID controllere (2 kabinetter) og ca. 5 fyldte disk kabinetter (a 10 diske) fra føromtalte DEC system.

Reply to
Flemming Frandsen

Det var nu mere skrotværdien der var interessant.

Jeg kører dog ikke så langt efter en bunke skrot :-)

Der sidder nogle gode magneter i sådanne diske, og har man mange af dem, kan man lave lidt sjovere ting som generatorer osv.

// Per.

Reply to
Per Jensen

"Flemming Frandsen" skrev i en meddelelse news:4Nc9i.37$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Hvis du finder kuren, vil du så ikke være så venlig at poste den her.

:-)

--
mvh Uffe
Reply to

Yeps. Conners små 3½"ere er specielt gode til køleskabsmagneter idet der er to stykker i stedet for et som i de nye ;-)

/A

Reply to
Anders F.