Sporing af kat

Hej NG.

Jeg tror nok det her er den rigtige gruppe. Jeg har et par katte som lige er blevet lukket ud. Jeg kunne nu godt tænke mig at se hvor de egentligt går hen, når de forsvinder ud igennem havens hæk. Er det noget som findes i håndkøb, eller skal man selv strikke nogle CIA-løsninger sammen?

SonofonoS

Reply to
SonofonoS

Prøv at læse denne (lidt ældre) tråd igennem. Men der er da nok kommet bedre/billigere/mindre ting nu... :-)

der peger på

Reply to
Preben Mikael Bohn

Jeg tænkte mere i retning af at kortlægge en rute. Altså noget i stil med hvad man ser de kan i film og sådan. Måske noget GPS-halløj, men det fylder vel for meget til at sidde på en kat. Kunne også være sjovt med et mini-kamera som kunne sende billedet hjem til huset, men igen er det vel en voldsom løsning i forhold til kattens størrelse.

SonofonoS

Reply to
SonofonoS

De mindste GPS-moduler vejer 3 g eksl. antenne og batteri. Men batteriet bliver nok det største problem vil jeg tro.

Med venlkig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

Preben Mikael Bohn wrote in news:41511f23$0$263$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk:

Er det evt. noget du har et link til? Og hvad mener du med problemer ang. batteriet? Hvis enheden vejer 3 gram, kan den vel heller ikke bruge meget strøm.

SonofonoS

Reply to
SonofonoS

??????? Hvorfor dog ikke????

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

hvf ikke. En $ntel pentium jeg ved ikke hvad vejer det samme, og bruger ca

90Watt. Ikke at sammenligne. Jeg bruger selv GPS moduler, der bruger va 0.5Watt.

Men hvf ofre alle disse kroner på en kat ?

Bo //

-aktiv kattehader

"Bo Bjerre" skrev

En modtager in duplika, ville jo også kunne bruges til at jage katten ;-)

Mvh. Uffe

-Kattens neutral

Reply to
Uffe Ravn

Hej Uffe,

Nu ikke så energisk, lad den da styre et missil i stedet ;)

--
Venlig hilsen,
Søren (for doven til at tonse rundt efter husdyr)

Hvad med at sætte et bundt kinesere fast på katten som udløser en hvert

30 sekund. Så skal du bare opsamle lyden og via triagulering finde positionen. Du sikre også at katten ikke sidder ret længe ad gangen.

PS Jeg har ingen kat og har aldrig prøvet ovenstående - men lysten har været der når naboen kat sover på min bil.

:-)

Jørn

Reply to
Jørn Hundebøll

Så ved han hvor han IKKE skal lede efter katten.

Reply to
Poul Erik

Du mener kattene? :)

Reply to
Kenneth Oestergaard

Nå ja, det drejede sig om et par katte. ;-)

Reply to
Poul Erik