Reparation af Behringer amp

Til min store forfærdelse har jeg ved undersøgelse af en Behringer forstærker opdaget at dens eneste sikring er den i trafoen siddende termosikring. Er det ikke lidt uforsigtigt ? Det er måske i overensstemmelse med CE godkendelseskravene idag ?

Reply to
John Jensen

Hej John

Hvorfor skulle det være uforsigtigt, sikringens opgave er jo at beskytte omverdenen mod brand og det gør sådan en termosikring rigtig godt.

Jeg kan godt forstå bekymringen. En stor trafo er lang tid om at blive varm nok til at springe termosikringen. Så hvis noget kortslutter på sekundæren kan der godt komme en del svejseflammer og lignende ubehageligheder, inden sikringen går. Med mindre den samtidig er lavet til at springe ved en vis strømstyrke. Om det ligefrem kan starte brand er dog nok usandsynligt.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

"John Jensen" skrev i en meddelelse news:471bcbfa$0$2670$ snipped-for-privacy@nntp06.dk.telia.net...

opdaget at dens eneste sikring er den i trafoen

overensstemmelse med CE godkendelseskravene idag ?

Sidder der ikke en automat sikring der er tilgængelig uden at åbne forstærken, i nærheden af eller i net-dåsen ?

som på denne model

"manual" - side 5

Jan Rasmusen

Reply to
Jan Rasmussen

Jeg ved sgu' ikke rigtig. Har prøvet en Behringer 4-kanals kompressor/limiter. Den var lige på kanten af at drøne 8 802'er-højttalere ud i den store grønne. Årsag: Keramisk 100nF støjdæmper der lige drønede ensretterbroen til kingdom come. 4x200W 50Hz brum er lidt skræmmende. Og termosikringen smuttede ikke. Selv om det var temperaturen der dræbte kondensatoren. Surt show!

/Bo.

Reply to
Bo

Nårh, 802erne plejer at holde til lidt af hvert, du skal normalt arbejde lidt seriøst, for bare at få sikringen til at gå på dem.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Jan Rasmussen skrev:

news:471bcbfa$0$2670$ snipped-for-privacy@nntp06.dk.telia.net...

opdaget at dens eneste sikring er den i trafoen

overensstemmelse med CE godkendelseskravene idag ?

Der sad sku en finsikring under et dæksel i netdåsen...he...havde helt overset den.

Reply to
John Jensen