Re: Ensretning af sinus formet spænding.

Jeg har en sinus formet spænding omkring gnd, hvor peaks er +/- 150mv.

> Jeg vil gerne have fjernet den negative halvdel, men hvordan? Man kan > jo ikke bare bruge en diode for det bliver strømmen/spændingen slet > ikke stor nok til, men måske i samarbejde med noget opamp, nogen > forslag?

Nu giver du ikke mange oplysninger, hvilken frekvens snakker vi om og skal du have spændingen ensrette, det er ikke nok at indføre et offset?

Der findes standard koblinger med OpAmps til at ensrette AC spændingen, men en anden måde er at bruge en switch (4066/74HC4066) og styre den fra en comperator, dvs. du kun åbner for signalet når det er positivt.

Reply to
HKJ

OK, der mangler måske nogle oplysninger. Spændingen kan variere hvor peaks kun er +-10mv. og frekvensen er 50Hz.

\Lars

"HKJ" skrev i en meddelelse news:3fb347d8$0$30079$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

men

Reply to
Lars

Hvis der er nogen der har links til et eksempel på et kredsløb der vil kunne dette vil jeg meget gerne have det.

\Lars "Lars" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Reply to
Lars

kunne

272750&rid=0&rme=0&cfd=1

Fundet ved at skrive "opamp rectifier circuits" til google.

PS: Lær lige at citere korrekt, dvs du svarer under det du svarer på, ikke over.

Reply to
HKJ

Gelmte lige at den negative del ikke behøves blive vendt, da jeg kun skal måle peak spændingen.

\Lars "HKJ" skrev i en meddelelse news:3fb347d8$0$30079$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

men

Reply to
Lars

Hej igen

Kan jeg få det til at komme med eksempler med standard koblinger med OpAmps til at ensrette AC spændingen med? Det skal helst være uden negativ forsyning på OpAmp'en.

\Lars

men

Reply to
Lars

OpAmps

Hvad med en opamp forbundet som en 1x forstærker, med negative rail til stel? - Så må den jo skære af ved 0V hvis det ellers er en "rail to rail" opamp...

Brian

Reply to
Brian Lund

Det vil jeg lige prøve

\Lars

"Brian Lund" skrev i en meddelelse news:3fb37706$0$95041$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

spændingen,

en

Reply to
Lars

AN29 pressision amplifier

HM

Reply to
Harald Mossige

Hej Lars

Hvorfor ikke bare ensrette peak spændingen bliver jo den samme.