Q: Spørgsmål omkring LCD-driver...

Hejsa

Jeg er ved at rode med en LCD-driver, men der er sgu nogle karakterer som displayet ikke kan vise rigtigt?!

--
- LCD-data: HMC16481SY-LY (standard driver) (4x16 karakters LCD)
- uP: PIC16F877A

Hej Martin,

Kan du vise din kode her ?

hvis den er i C kan jeg med garanti hjælpe dig.

Du skal helst bruge nyhedsgrupperne ...

m.v.h. lasse madsn

Reply to
Lasse Madsen

Du spørger i nyhedsgruppen og får "svar" i nyhedsgruppen. :) Jeg går ud fra at du snakker 4/8 bit med displayet. Hvis du gør dette så prøv at se på dinne problem tegn i binær værdi. Der er 32 til foreskel hvilken bit er det. Der er noget der tyder på at den ikke når at skifte inden du sætter write høj/lav. Angående det manglende tegn "/" dette har ascii værdi 47, hov der er 32 igen indblandet. Så dette lugter langt væk af at der er 1 bit der hænger lidt i bremsen.

/ Peter Andersen / Skanderborg

Reply to
Peter Andersen

Hej Peter

Mange tak for svaret... Det var sgu en dummefejl. Idet at der var et fejlbit, kunne jeg konstatere en simpel (meget lille) kortslutning mellem to databen... Så kan man lære det. Jeg har ellers brugt en del tid på at granske koden.

Mvh. Mart>

Reply to
MaLLeSiTe