Påhengsmotor for tråsykkel.

Jeg skall begynne å bruke sykkel, - har legen min fortalt. Nå kan vi jo enes om at terenget i Norge er noe mer "kupert" en det er i Danmark, og med desenier av begrenset mosjon, er nok kapasiteten min, og dermed er aksjonsradiusen min begrenset. Jeg ønsker å ha ekstrakapasitet med meg i form av et par baterier.

Som borger av EU sier du: "Kjøp det ferdig", men jeg er ikke EU-borger. Vi har andre forskrifter, andre priser, - og et annet språk ;-(

Det første jeg søker, er "påhengsmekanismen". Jeg har en liten fres og en liten dreiebenk i kjelleren, men jeg bør nok kjøpe mest mulig ferdig, men så er det googel-vanskene med et utilstrekkelig språket.

Motorstørrelsen er begrenset til 250W, og jeg kan tenke meg to 125 W i paralell for å komme opp i 24V, to tette blybaterier, 12V x 8 AH. Jeg tenker meg standerd vindusviskermotorer.

Jeg trenger innspill fra "erfarne" besserwisserer ;-)

Jeg tror jeg behersker det med PWM og AVR.

HM

Reply to
Harald Mossige

Den 29.04.2011 00:30, skrev Harald Mossige:

:)

Johnny

Reply to
Johnny Brusevold

Den 29.04.2011 12:57, skreiv Johnny Brusevold:

Takk. Den synes passe bra for en liten båt, men synes uegnet fot en yråsykkel. Jeg tror propellen er litt for liten ;-(

HM

Reply to
Harald Mossige

Hej Harald

Køb dig en motionssykkel, sæt en god natur video på og åbn vinduerne, og så kør derudaf uden risiko for trafik uheld og den slags.

--
Mvh

Den 29.04.2011 13:37, skreiv Max:

Å, hvilken utfordring skulle så det løse?
Reply to
Harald Mossige

Den 29.04.2011 14:20, skrev Harald Mossige:

Johnny Brusevold

"Harald Mossige" skrev i en meddelelse news:4dbaad04$0$2882$ snipped-for-privacy@news.wineasy.se...

Du har inget problem med å spare kræfter til reisen hjem :-)

Mvh Ebbe

Reply to
Ebbe (7000)

Hej Harald

At du overlever, det er vel det, det drejer sig om, ikke ?

--
Mvh

"Harald Mossige" skrev i meddelelsen news:4db9ea8f$0$2861$ snipped-for-privacy@news.wineasy.se...

Hvad med at finde et rigtigt nav til en elcykel. Hvis du døger på Google kan du måske finde et i Kina til en billig pris. Eller forhør dig om hvad et reservedelshjul koster. Jeg tror sådan et nav er meget mere effektivt end en påhængsmotor med rulle.

Rilla.

Reply to
Steen Jakobsen

Den 29.04.2011 18:30, skreiv Steen Jakobsen:

Jeg har nettop funnet et slikt hjul med navmotor, pris, 2900 S.Kr. Jeg synes prisen er noe høy. Reservedeler? Nei. det forsøker jeg ikke engang :-(

Jeg søker fortsatt.

HM

Reply to
Harald Mossige

Harald Mossige skrev:

Han sagde nok ikke at den skulle være elektrisk.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min Nefa-lygte
Reply to