pære udendørstemp. visning audi A6

Jeg er ved at udskifte en lille pære i et instrument i min bil pæren er 6 mm høj og 3 mm i diameter 14v 80mA Hvor kan den købes? Mvh OBH. Foto af pæren er postet i dk.binaer A6 pære.

Reply to
Ole Hansen

Har du prøvet hos en Audiforhandler?

Henrik.

Reply to
Henrik B.

"Henrik B." skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@news.fsknet.dk...

Ja jeg har prøvet hos Audi. Svaret var køb et komplet instrument til x tusinde kr OBH.

Reply to
Ole Hansen

"Henrik B." skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@news.fsknet.dk...

Den kan ikke købes hos Audi de vil gerne sælge mig et komplet instrument (jeg tør ikke sprøge om prisen) OBH.

Reply to
Ole Hansen

Det ligner en almindelig skalapære.

Henvend dig til diverse elektronikforretninger, de har dem helt sikkert

Carsten

"Ole Hansen" skrev i en meddelelse news:421b041e$0$48719$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

Reply to
Carsten

Ja, de er nogle tyveknægte ...

I min gamle Polo sad der lysdioder i instrumentpanelet, men man kunne ikke (dengang) få blå lysdioder til en rimelig pris, derfor sad der en gul lysdiode til fjernlyset. Det var der vist en del kunder der var utilfredse med, så på et tidspunkt gik VW over til at montere en glødelampe med en blå hætte i stedet. Sådan en kan du måske bruge (evt. med en passende formodstand - svjh var det ikke en 12 V pære) og den har kunnet købes hos VW/Audi.

Måske kan du bruge en lysdiode med passende formodstand, så slipper du for at skulle skifte den senere?

Ellers må du kigge løs hos RS

eller ELFA

Henrik.

Reply to
Henrik B.

"Ole Hansen" skrev

Det nærmeste RadioTV værksted.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

"Ole Hansen" skrev i en meddelelse news:421af473$0$48643$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

Hej

Prøv at kig på

- de har en del

Mvh. Brian S Jensen

Reply to
Brian S Jensen

"Ole Hansen" skrev i en meddelelse news:421af473$0$48643$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

Umiddelbart ville jeg tro, at en fatnings-løs instrumentpære må kunne bruges, er dog ikke sikker på målene. Prøv at gå ind på nærmeste værksted. Hvis deres lagermand ellers er nogenlunde human, så kan du godt få lov at "dykke" i pæresortimentet. ( forøvrigt tåbeligt at man ikke kan skifte pære, men kan det være en trøst, så er det langtfra eneste sted hvor bilfabrikanterne er nogle tyveknægte ;o) ) mvh Ebbe

Reply to
Ebbe

Hvorfor spørger du ikke i "vores" Audi forum ? Mon ikke det er de samme pærer som omtales her

Mvh Morten

Reply to
mk (5220 Odense SØ)