10mA current limit

Davs

Nogen der ligger inde med et godt tip til en strømbegrænsning ved 10mA på en

0-10VDC udgang? Jeg havde tænkt mig noget med en PNP transistor, men har ikke helt kunne finde den optimale løsning.

Wind

Reply to
Carsten Wind

Carsten Wind skriver:

Konstantstrømsgenerator ?

Kig på min private hjemmeside.

     Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Det kommer jo helt an på hvordan det øvrige kredsløb er bygget op.

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk

Hej

Nej det er ikke en konstantstrømsgenerator, da strømmen ud af trinnet skal kunne være fra 0-10mA afhængig af hvad loaden trækker.

Før det der styre max. strømmen i spændingsintervallet fra 0-10VDC er blot en 10VDC spændingsforsyning, og loaden er ekstern.

Wind

Reply to
Carsten Wind

Carsten Wind skriver:

Okay, det er nemt, byg en spændingsgenerator der kan levere mere end

10mA.

Hvis du load kun trækkr 10mA gør det ikke noget at forsyningen kan levere 1A.

Så skal du ikke gøre noget.

en

Hvad skal udgangen gøre når strømmen stiger til >10mA? Skal den lukke fuldstændig ned eller er det godt nok at den blot falder i spænding?

En PNP transistor er et rigtig godt bud, hvis du har råd til at miste de

0.6V over sensemodstanden. Alternativet er naturligvis et forstærkertrin.

Mvh Henrik

Reply to
Henrik [6650]

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Hej Klaus.

Du mangler en konstantstrøm generator med en N channel Depletion mode fet.

Jeg manglede en simpel konstantstrøms generator der gav samme strøm ved 5 volt og 200 volt. N channel Depletion mode fetten var uden tvivl den bedste. Den burde du have med.

Benny

Reply to
Benny Højvælde

"Benny Højvælde" skriver:

Okay

Diagram tak :-)

Den skal gerne lukke ned.

Har du et diagram i ærmet du vil dele, da jeg ikke rigtig kan få mit PNP trin lavet om fra en konstantstrømsgenerator til det jeg har brug for?

Reply to
Carsten Wind

forstærkertrin.

Check din email om ca. 2 timer....