Manual/diagram til Fluke 1980A frekvenstæller.

Dokumentationen til den tæller ligger desværre ikke lige og flyder til fri download på nettet og uden garanti for hvad man får fat i for $20.

Jeg har en tæller hvor jeg ikke kan måle noget med LF-indgangen og det er egentlig ret uinteressant at HF-indgangen der fungerer til UG kan måle alt mellem 25MHz og 500 Mhz når det jeg skal måle på er en oscillator der svinger med omkring 3,6 MHz.

Jeg kan bare ikke få den tæller til at tælle på LF-indgangen :-( og har brug for lidt hjælp.

(Sig lige til hvis den her forespørgsel hører til i markeds gruppen inden vi fortsætter..)

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

"Lars Peter Larsen" skrev i en meddelelse news:4ceeea32$0$23754$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Fortæl lidt om dine forudsætninger og hvad målegrej du ellers råder over. Har du f.eks. et oscilloskop?

--
MVH.
Finni

Hej Lars Peter

LF indgangen er vel brændt af, så start din fejlfinding der. Da HF delen virker, ja så er grundtæller og prescaler jo iorden.

--
Mvh

Hej Max,

Det er også min tanke og derfor ville et diagram være dejligt inden jeg begynder at splitte den ad. Min første tanke er en skydeomskifter der vælger mellem de to indgange der er kaput.

Af målegrej til rådighed for fejlsøgning (Finni) er diverse digitalvoltmetre, tone og signal-generatorer, en anden frekvenstæller (Fra OZ engang i 1979) der virker og som løste problemet med at måle

3,6MHz samt et oscilloscop.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Okay Lars.

Det lyder som om du har godt fat i det. Og Max har da også "næsten" løst problemet. Mon ikke du kan lave det uden diagram. Du har jo et scop og en tonegenerator. Så er der jo ikke andet for end at sætte generatoren på og så følge signalet med scopet. Men det har du nok selv regnet ud.

--
MVH.
Finni