Hvordan bryder man ind i en Samsung monitor

Jeg har en Samsung 204TS monitor (1.600x1.200 pix), som jeg er rigtig glad for. Desværre flimrer baglyset de første 2-3 minutter. Gætter på en fejl i converteren.

Jeg har spurgt google, men fandt ikke noget om hvordan man åbner den. Jeg har prøvet med magi (sesam luk dig op), men det hjalp heller ikke.

Er der nogen, der kan beskrive, hvordan man åbner den, uden at ødelægge noget (ord som dåseåbner, økse, vinkelsliber etc. er uønskede)

Ole Geisler

Takker mange gange. Jeg har nu skiftet alle lyt'er på power-boardet. Og nu er den tilbage i sin gamle form. Dejligt. Ny skæmr, ingen udgifter.

Jeg sender en regning for konsulentbistand :-)

Nej, det er utroligt at man stadig skal skifte lytter i moderne elektronik i 2010. Tænk hvad en smule omtanke mht. ripplestrømme og termisk design kunne gøre. Samt ofre et par parallekoblede kondensatorer hvert sted. Men så steg prisen nok flere kroner, og det går jo ikke.

Reply to
Ole Geisler

Jeg satte nogle gode Nichicon kondensatorer til SMPS i, og regner med at de nok skal holde, til resten falder fra hinanden. Jeg har haft skærmen i ca 5år, og den har været tændt 12-14 timer pr dag, så det er rimeligt for konsum elektronik.

mht termisk design, så er jeg træt af at EIZO har sat en propel i min skærm. Og jeg skal høre på den i mindst 5 år (de giver 5 års garanti på skærmen). Jeg opdagede det først, da jeg byggede en super-nonoise PC :-)

Ole Geisler wrote.:

Næh, men med tanke på måske tolv millioner solgte enheder på verdensplan, så er det et helt andet regnestykke og nogle helt andre mennesker, der skal regne det ud........

Problemet er jo, at små beløb har det med at bliver store, når andre mennesker skal betale dem. Dit forslag er sikkert rigtigt og godt, men det koster måske bare samsung 60 millioner eller måske endda mere......

Vil du ikke gerne have haft dem i bonus?

Reply to
N Dude

Vi er vist begge indenfor prof. elektronik, og der var den aldrig gået. Fly, vindmøller, medicogrej, olieboring etc. Men konsumgrej er noget andet.

Ja, jeg har haft fornøjslen at pine ca 30 ører af en mobiltelefon (dengang Siemens lavede den slags i Pandrup). Med en dagsproduktion på

9.000stk var det således over 60.000kr om måneden. Så de par ugers arbejde, jeg lagde i det til en fornuftig konsulettakst var fint givet ud (syntes jeg :-) )

Kvalitetsstyring er en underlig en. Man laver ikke den ultimative kvalitet. Man beslutter at 90% af enhederne skal leve 5 år og at efter 7 år vil man acceptere at kun 50% er i live. Alt over det er spild af penge. Det handler jo om at tilfredsstille aktionærerne (tænkt eksempel)

I mellemtiden har jeg anskaffet en EIZO monitor. De giver 5 års garanti. Men desværre understøttes det af, at de har sat en BLÆSER i den. Så den skal jeg dermed høre på i mindst 5 år :-) Der findes forekellige løsninger på at opnå lang levetid.

Hej Bo

Kvalitet er at lave det rigtig første gang. Og har man besluttet at det rigtige er at lave noget der holder meget kort tid, ja så er det jo høj kvalitet når det lykkes.

--
Mvh

Det kunne ikke siges mere præcist. Og det er det, der ligger til grund for kvalitetesstyring. Men hovedparten af danskere opfatter kvalitet, som noget, der aldrig går i stykker.

Nå ligemeget. Jeg har nulstillet kvaliteten i min monitor :-)

Skal nok også ses i lyset af at lige netop den slags forbrugerelektronik er forældet efter 5 - 7 år.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen